معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از تمدید زمان خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: خرید این محصول از کشاورزان تا پایان مهرماه ادامه دارد
کد خبر: ۷۸۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 12 October 2019

زمان خرید تضمینی گندم در استان مرکزی تمدید شد

 غلامرضا ملکی  افزود: زمان خرید تضمینی گندم به صورت رسمی اواخر شهریورماه امسال پایان یافته است، ولی  در راستای خدمت رسانی به کشاورزان استان مرکزی، خرید این محصول تا پایان مهرماه در ۲ سیلوی دولتی سمنگان شهرستان اراک و ساوه ادامه دارد.

وی ادامه داد: کشاورزانی که محصول گندم خود را تاکنون به سیلو‌ها تحویل نداده اند می‌توانند در زمان باقی مانده نسبت به تحویل محصول اقدام کنند.

ملکی یادآورشد: ۳۰۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی تا کنون از گندمکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد کاهش داشته است.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از طلب گندمکاران استان تاکنون پرداخت شده  و تمام مطالبات کشاورزان تسویه شده است.

وی ادامه داد: ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان آماده سازی و وظیفه ارائه خدمت و تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده داشتند.

۶۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان مرکزی وجود دارد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در تولید‌های بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار