فرش
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۱ هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
کد خبر: ۷۸۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 12 October 2019

Image result for بافت فرش

محمدهاشم ریاحی روز شنبه گفت: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته‌های سنتی استان مرکزی را در سال جاری را داشته‌اند.

وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۲۰ هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی امسال به این استان اختصاص یافته که با پیگیری این سازمان بیش از ۱۸ میلیارد ریال از این تسهیلات به حوزه فرش اختصاص یافته است.

ریاحی اظهار داشت: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی ۱۰۰ میلیون ریال و برای کارگاه‌های بافندگی فرش نیز ۷۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که تا کنون ۱۷۴ فعال این حوزه به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: ۴۲۱ کارت بافندگی امسال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد و در مجموع بیش از ۴۴ هزار و ۲۵۰ کارت بافندگی در استان مرکزی صادر شده است.

۱۱ هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

Image result for بافت فرش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار