دانشگاه فرهنگیان
رئیس پردیس زینب کبری دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: با توجه به افزایش دانشجویان، نیروی انسانی موجود پاسخگوی نیاز این واحد نیست
کد خبر: ۷۸۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ 10 October 2019

پردیس زینب کبری استان مرکزی

رئیس پردیس زینب کبری دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: با توجه به وجود ۶۰۹ دانشجو در پردیس زینب کبری دانشگاه فرهنگیان، در سال آموزشی جاری با پذیرش ۲۵۶ دانشجو، مجموع دانشجویان این پردیس به ۸۶۵ نفر رسید.

 زهرا عسگری در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در خصوص رفع مشکلات این دانشگاه، اظهار کرد: با وجود به دستور استاندار بعنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان اراک مبنی بر تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی جهت ساخت و بازسازی فضای خوابگاه دانشجویان پردیس زینب کبری (س)، متاسفانه علیرغم پیگیری‌های مکرر، این اعتبار در سلسله مراتب اداری ابتدا به ۱۵۰ و سپس به ۱۰۰ و نهایتا به ۷۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و همان مبلغ ۷۰ میلیون تومان هم به اوراق مشارکت اسلامی تبدیل شد که ارزش واقعی این اوراق در بازار حدود ۳۰ درصد کمتر از ارزش اسمی آن یعنی معادل ۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: این مبلغ نیز نهایتا صرف تعویض یکی از دیگ‌های تاسیسات حرارتی خوابگاه توسط سازمان نوسازی مدارس شد و البته مشکل مخزن آب همچنان باقی است و با افزایش تعداد دانشجویان، این مخزن جوابگوی نیاز این تعداد دانشجو نیست.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این دانشگاه افزود: با توجه به پذیرش ۲۵۶ دانشجوی جدید در سال تحصیلی جاری آموزشی و افزایش تعداد دانشجویان به ۸۶۵ نفر لازم است جهت پاسخگویی به نیاز‌های متعدد و مختلف دانشجویان در بخش‌های مختلف آموزشی، اداری، خوابگاهی و خدماتی، نیروی انسانی جدید به این پردیس اختصاص داده شود.

رئیس پردیس زینب کبری دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اضافه کرد: در خصوص سالن ورزشی دانشجویان و قول مساعدت استاندار در زمینه ساخت سالن ورزشی با توجه به نیاز مبرم و اساسی دانشجویان جهت برگزاری کلاس‌های تربیت بدنی و نیز استفاده در اوقات فراغت خواهشمندیم سازمان نوسازی در این زمینه در شروع ساخت و مراحل اولیه مساعدت کند،  ادامه مراحل با کمک خیران و اعتبارات دانشگاه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تربیت بدنی درسی عمومی است و تمام دانشجویان موظف به گذراندن این واحد درسی هستند که در حال حاضر کلاس‌های مربوطه در پردیس شهید باهنر برگزار می‌شود و دانشجویان مجبور به تردد در این مسیر پرخطر هستند. این خطرات متوجه همه دانشجویان و مسئولان خواهد بود و نیاز است در این زمینه نیز چاره اندیشی صورت گیرد.

رئیس پردیس زینب کبری دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مشکلات موجود در سلف دانشجویی را نیز از عمده مشکلات این پردیس دانست و گفت: سلف دانشجویی نیز به دلیل تعداد زیاد دانشجویان و مراجعه همزمان به سلف جهت سرو غذا و رفتن به کلاس‌ها در یک ساعت معین، شلوغ و پرتردد بوده و موجب نارضایتی دانشجویان می‌شود.

عسگری تصریح کرد: البته تخت و تشک و یخچال برای دانشجویان خریداری شده و تا هفته آینده به آن‌ها تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از شروع سال آموزشی جاری ۳۰ نفر از دانشجویان فارغ التحصیل شدند، گفت: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان، ساختمان اداری این دانشگاه به خوابگاه و انباری پردیس به ساختمان اداری تبدیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار