در نیمه اول سال جاری؛
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۵۱۱ میلیون دلار محصولات غیرنفتی تولید شده در استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است
کد خبر: ۷۸۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 08 October 2019

۵۱۱میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

اسماعیل حسینی  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۹۱۲ هزار تن کالا‌ها و محصولات غیرنفتی تولیدی در استان مرکزی به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی مدت مذکور امسال از نظر ارزش ریالی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

حسینی بیان کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری تاکنون به ۷۰ کشور جهان صادر شده و بیشترین کالا‌های صادر شده استان شامل شمش، پلی اتیلن سنگین، بلور و شیشه، انواع هیدروکربور و… بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به واردات استان مرکزی از کشور‌های دیگر طی سال جاری نیز خاطرنشان ساخت: طی مدت ذکر شده حدود ۲۴۱ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۸۸ هزار تن از دیگر کشور‌های جهان به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم از نظر وزنی و هم ارزش ریالی افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت، گمرکات استان مرکزی بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و بیش از یک هزار میلیارد ریال درآمد از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده که هر دو نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: طی بازه زمانی ذکر شده ۲۶۱ پرونده قاچاق انواع کالا در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که حجم ریالی این پرونده‌ها مجموعاً بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال است و هم از لحاظ تعداد پرونده‌های تشکیل شده و هم از نظر مجموع حجم ریالی پرونده ها، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است ارزش ریالی صادرات محصولات غیرنفتی استان مرکزی در سال گذشته به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار