مدیرکل شرکت مخابرات منطقه مرکزی:
مدیر کل شرکت مخابرات منطقه مرکزی گفت: براساس استعلام های پزشکی دکل های مخابراتی ضرری برای مردم ندارند.
کد خبر: ۷۸۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 06 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی ، محمد مهدی ملک حسینی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس استعلام پزشکی ضرر دکل‌های مخابرات که فرکانس 900و1800دارند بسیار کمتر از گوشی‌های هوشمند است افزود: از ابتدای مهرماه امسال چاپ و توزیع قبوض کاغذی در کشورانجام نمی شود.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات از چند سال گذشته با انجام اقدامات زیرساختی زمینه مناسبی برای حذف قبوض فراهم کرده است یاداورشد: امروز همه دستگاه‌های متولی کشور این آمادگی را دارند که حذف قبوض را انجام دهند.
وی با بیان اینکه این اقدام می تواند علاوه بر اینکه در توسعه دولت الکترونیک مؤثر باشد در کاهش هزینه‌ها و اقدامات محیط زیستی مفید واقع شود گفت: درکشور سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه چاپ قبوض کاغذی می‌شود.
وی سهم استان مرکزی از این مبلغ را رقمی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: برداشتن این هزینه ها می تواند اقدامات بسیار مناسبی در زمینه توسعه زیرساخت ها باشد.
ملک حسینی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار مشترک با روش های غیر حضوری بدهی های خود را پرداخت می کنند گفت: این مهم شروع خوبی برای حذف قبوض کاغذی است و در مجموع مشکلات کمی برای اجرا شدن این طرح داریم.
وی با بیان اینکه قیمت تلفن ثابت پس از پیگیری های مستمر امروز به ۱۹۸ هزار تومان رسیده است یادآورشد: این هزینه بسیار کمتر از هزینه تمام شده است.
ملک حسینی با بیان اینکه تولید یک خط تلفن در منطقه ای که دارای زیر ساخت نباشد بیش از دو میلیون پانصد هزار تومان و منطقه ای که زیر ساخت دارد ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد افزود: وقتی خط تلفنی به مشترک واگذار می شود مسئولیت کلیه فعالیت ها و اقداماتی که از آن خط انجام می شود با مشترک است و به همین دلیل این اختیار را برای مردم ایجاد کرده ایم که خودشان بتوانند آن را جابه جا کنند.
وی با بیان اینکه مخابرات دراین زمینه هیچگونه مخالفتی ندارد ولی نظارت های خاص خود را دارد ادامه داد: امروز نیاز مردم به تلفن ثابت بسیار کمتر از گذشته شده است زیرا بسیاری از ابزارهای ارتباطی جایگزین تلفن ثابت شده اند.
وی با بیان اینکه راه اندازی اینترنت نسل پنجم به شکل آزمایشی انجام شده و هنوز عملیاتی نشده است اظهارداشت: این طرح در دنیا استقبال خوبی نداشته و کارکرد آن بیشتر برای اینترنت اشیاء است و استفاده شخصی ندارد.
ملک حسینی با بیان اینکه پروژه مهمی که از طرف وزارتخانه برای استان تامین اعتبار شده و شرکت مخابرات ایران مجری آن است احداث فیبر در ۳ مسیر است گفت: این مهم در توسعه ارتباطات روستایی استان موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۹۰۰ روستا از طریق شبکه بی سیم ارتباط برقرار می کنند افزود: وظیفه مخابرات حفظ این شبکه ها است ولی وظیفه ای برای توسعه آنها ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار