استان مرکزی؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی: آموزش و فرهنگ سازی در راستای تحقق اهداف سند ارتقا وضعیت زنان استان مرکزی باید به صورت اثرگذار و جامع باشد
کد خبر: ۷۸۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 06 October 2019
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اکرمی در دومین نشست مشترک مشاورین امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی گفت: آموزش و فرهنگ سازی دو امر مهم در راستای تحقق اهداف سند ارتقا وضعیت زنان استان است که باید این اموزش‌ها اثرگذار و فرهنگ سازی‌ها به صورت جامع باشد تا شاهد اجرایی شدن این سند در استان باشیم.

وی افزود: خانواده نهادی مقدس در جامعه است و باید این موضوع در جامعه ترویج داده شود وبرای ارج نهادن به این نهاد برنامه ریزی‌های مناسب انجام شود و دانشگاه‌ها و کارشناسان و مسئولان باید با کار‌های تحقیقاتی در این خصوص به یک اجماع برسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زنان و به ویژه زنان روستایی می‌توانند نقش موثری را در اقتصاد داشته باشند و برای تحقق این امر نیاز است که از تمامی ظرفیت‌ها بهره برد و تمامی ادارات و دهیاری‌های باید در این خصوص همکاری کنند و به صورت ماهانه موضوعات بررسی شود.

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم در این نشست گفت: ارائه برنامه عملیاتی، کاربردی و موثر در زمینه کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده وکاهش بیکاری زنان و دختران تحصیلکرده که دو موضوع الویت دار حوزه زنان و خانواده برابر سند ارتقا وضعیت زنان استان است از مهمترین برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده است.

فرجی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای اجرایی شدن مفاد سند ارتقا وضعیت زنان استان باید همکاری کنند، افزود: مدت اجرای این سند ۵ سال است که از مهر ماه امسال اغاز شده و گروه هدف این سند، ۴ روستای محروم در هر شهرستان است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضا خانواده و طرح توانمند سازی زنان روستایی موضوعات دیگر مورد بحث و بررسی در این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار