مواد مخدر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: مواد مخدر وزنه سنگینی است که پلیس مبارزه با مواد مخدر به تنهایی از پس بلند کردن آن بر نمی‌آید
کد خبر: ۷۸۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 05 October 2019

چگینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی

احمدرضا چگینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: کار مبارزه و جمع آوری مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر آسان نیست و نباید تصور کنیم که مواد را در طبق می‌گذارند و در کوچه و خیابان عرضه می‌کنند، بلکه مقابله با مواد مخدر شجاعت، تدبیر و صبر فراوانی نیاز دارد و همین امر کار مبارزه را با دشواری‌های بسیاری مواجه کرده است.

وی افزود: در موضوع مبارزه با مواد مخدر ثانیه ثانیه‌های زمان اهمیت دارند و اگر ۱۰ ثانیه از سوژه عقب بیفتیم در واقع ۲۰ کیلومتر از سوژه دور شده ایم. متاسفانه در کنار بسیاری از مشکلات دیگر، خودرو‌های کنونی نیروی انتظامی استان  هم از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند و آن سرعت لازم را در مواقع خاص ندارند، این امر نشان می‌دهد که ما در چنین شرایط دشواری با قاچاق مواد مخدر در سطح استان مبارزه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده در حدود ۵۸ درصد از معتادان کشور را افراد زیر سن ۳۵ سال تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: از این تعداد در حدود ۱۳ درصد افراد بین ۱۵ تا ۱۹ سال سن دارند که ۲.۶ درصد این معتادان را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند. همچنین ۲۱ درصد از افراد گرفتار به اعتیاد دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند که این آمار نشان می‌هد تحصیلات تکمیلی و کسب مدارج علمی بالا نمی‌توانند دلیلی برای جلوگیری از اعتیاد فرد باشند.

چگینی با تاکید بر اینکه سن شروع اعتیاد در کشور به ۱۵ سالگی کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ضعف نظام آموزشی کشور، عدم آگاهی کافی والدین، کم توجهی خانواده‌ها نسبت به تغییرات رفتاری دانش آموزان و دانشجویان، وجود خرده فروشان مواد مخدر در اطراف اماکن آموزشی و... از عمده دلایلی هستند که نوجوانان و جوانان ما را در چند سال اخیر طعمه مواد مخدر کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از امضای تفاهم نامه‌ای ما بین این مجموعه و اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در حوالی اماکن آموزشی خبر داد و افزود: متاسفانه اکثر دانش آموزان و دانشجویان به خاطر تبلیغات مسموم به دام اعتیاد می‌افتند و به خیال افزایش ضریب ذهنی و هوشی، خود را درگیر مصرف مواد مخدر از جمله گل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ طرح مقابله با خرید و فروش مواد مخدر در سال جاری در سطح استان انجام شده است، بیان کرد: در این راستا ۳۴ خرده فروش تا کنون دستگیر شده اند که عمده این افراد در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌های استان اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند. ما نیاز داریم که سطح آگاهی عمومی را در خصوص مواد مخدر بالا ببریم و بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد نه تنها با مواد مخدر جدید آشنایی ندارند، بلکه انواع قدیمی آن‌ها را هم نمی‌شناسند.

چگینی تاکید کرد: مواد مخدر وزنه سنگینی است که پلیس مبارزه با مواد مخدر به تنهایی از پس بلند کردن آن بر نمی‌آید و برای مقابله با این معضل نیازمند یاری سایر دستگاه‌های امنیتی و اجرایی استان است. متاسفانه مراقبت‌های بعد از درمان در استان اصلا مطلوب نیست و باید برای رفع این معضل علل و دلایل ریشه‌ای را به خوبی تحلیل کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه مقابله با مواد مخدر کار می‌شود و باید هم این اقدام با جدیت در آینده تداوم داشته باشد، اما در حوزه‌های دیگر مرتبط با مواد مخدر مشکلات زیادی داریم که باید هرچه سریع‌تر حل شوند. رفع خیلی از مسائل هزینه بر نیست و می‌توان با اطلاعات دقیق و به روز از بسیاری از تهدیدات احتمالی جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار