در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی مطرح شد
استاندار مرکزی گفت: مشارکت مردم و خانواده‌ها باید برای مبارزه با مواد مخدر بیشتر باشد که اگر مشارکت مردم نباشد قطعا به سرانجام خوبی نخواهی رسید
کد خبر: ۷۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 05 October 2019

سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر ضمن تبریک به مناسبت برگزاری موفق کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: به تعبیر کسانی که در بسیاری از کنگره های کشور شرکت کرده اند استان مرکزی کنگره قابل توجهی هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت برگزار کرد.

آقازاده افزود: از کلیه دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم که تلاش فراوانی انجام دادند تقدیر می کنیم و امیدواریم در راستای بهتر شدن فرهنگ جامعه موثر باشند.

وی عنوان کرد: موضوع قاچاق و مبارزه با مواد مخدر موضوعی نیست که بتوان در مدت کوتاهی آن را ریشه کن کرد و لذا باید برنامه ها مستمر و فعال تر باشند. مشارکت مردم و خانواده ها باید برای مبارزه با مواد مخدر بیشتر باشد که اگر مشارکت مردم نباشد ‌قطعا به سرانجام خوبی نخواهیم رسید.

استاندار مرکزی بیان کرد: نیروی انتظامی تلاش ها و هزینه های بسیاری در این مسیر داده است ولی باید مشارکت مردم را بیشتر در این راستا در دستور کار خود بگذارد. حضور همیشه فعال انجمن NA در این جلسات قابل تقدیر است که امروز این انجمن به یک مرکز موفق و الگو تبدیل شده و امیدواریم بتواند تجربه های خود را به دیگران منتقل سازد.

وی ادامه داد: در جای جای کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاش های خوبی انجام می شود که نتیجه همکاری سایر دستگاه های کشور می باشد ولی اگر مشارکت مردم بیشتر شود نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

آقازاده تصریح کرد: در ماده ۱۶ برای نگه داری معتادین متجاهر باید اقدامات بهتری انجام شود و باید با برنامه های مشخص تری در این راستا حرکت کنیم و دستگاه های متولی باید همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در حوزه مبارزه با مواد مخدر کمک های خوبی انجام داده که در بحث اختصاص ساختمان غربالگری که به زودی تجهیز می شود اقدام خوبی انجام شده است. دو ساختمان دیگر که یکی در باغ خلج و دیگری در مدت آزادی به انجمن NA توسط شهرداری اختصاص یافته قابل تقدیر است که با اینگونه کمک ها می توان موفق تر در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد حرکت کنیم.

استاندار مرکزی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: این نهاد خدوم تلاش های زیادی در همه ابعاد به مردم داشته است و خدمات متنوع آنها به مردم قابل تقدیر است. نیروی انتظامی در برخی مواقع خدمات گمنامی به مردم ارائه می کند که خیلی ها در جریان آن قرار نمی گیرند و لذا در برخی مواقع هم مظلوم واقع می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

ایجاد اشتغال و آموزش افراد راهکاری برای مقابله با آسیب های مواد مخدر

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار  مرکزی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر را مسئله ای چند وجهی دانست و گفت: امروز دیگر نمی توانیم تنها با مقابله کار را پیش ببریم چراکه هم باید با مقابله ریسک آن بالا برود و هم تقاضا را کاهش دهیم و اگر این دو با یکدیگر پیش روند مبارزه با مواد مخدر روند خوبی به خود می گیرد و شاهد نتایج بهتر خواهیم بود.

اکرمی افزود: اداره اطلاعات استان در طی ۶ ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام داده که مورد های خوبی در این مدت دستگیر شده اند.

وی ضمن بیان اینکه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در محلات حاشیه ای باید با جدیت دنبال شود، عنوان کرد: در هر جلسه ای از شورا باید اقدامات برجسته سایر دستگاه ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه شود تا هم دیگران از آن استفاده کنند و هم کار به شکل مناسب تر و بهتری پیش رود.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: در حوزه درمان بهترین مرکزی که امروز در حال فعالیت است NA است که باید گزارشات و اقدامات آنها در جلسات ارائه شود تا دیگران الگو برداری کنند و نیازهای آنها نیز در جلسات باید پیگیری و برطرف شود.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم برای جوانان تفریح، اشتغال و آموزش مناسب ایجاد کنیم مطمئنا روز به روز آسیب های مواد مخدر بیشتر خواهد شد و این وظیفه ماست که باید در همه ابعاد به آن توجه شود. اقدامات مبارزه با مواد مخدر در محلات حاشیه ای باید به شکل لحظه ای رصد شود و نباید لحظه ای از آن غفلت کرد.

اکرمی با بیان اینکه با ابزارهای گذشته دیگر نمی توانیم اقدامات درخوری برای مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم اظهار کرد: اینکه می گوییم آموزش، باید این موضوع قابل استفاده و عملیاتی باشد چراکه دیگر امروز با چاپ بنر و اقدامات اینگونه نمی توان مبارزه کرد و لذا باید ابزارها و روش های جدیدی تعریف کرد.

وی تصریح کرد: باید روش های علمی بهتری برای مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم که نیاز است اتاق فکری در استان تشکیل شود و محتویات آموزشی و روش های مناسبی در اتاق مورد بررسی قرار گیرد و در واقع به عنوان بازوی شورای مبارزه با مواد مخدر عمل کند.

مبارزه با مواد مخدر نیازمند شیوه ها و ابزارهای نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن اشاره به غفلت از ظرفیت های موجود در NGO ها در راستای مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مواد مخدری که امروز توزیع و مصرف می شود با ۳۰ سال گذشته بسیار متفاوت است و لذا باید از شیوه ها و ابزار های نوین و به روز استفاده کرد.

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید همپای قاچاق چیان و جلوتر از آنها حرکت کنیم و اگر نتوانیم عنصر خلاقیت را به کار ببریم قطعا مخاطرات افزایش پیدا خواهد کرد.

اکرمی رسانه ها را یکی از ظرفیت های مناسب در راستای مبارزه با مواد مخدر برشمرد و عنوان کرد: این مهم باید مورد توجه باشد و می توان با کمک رسانه ها یک فرهنگ عمومی برای مبارزه با مواد مخدر انجام داد. همچنین استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی باید مدنظر باشد چراکه مخاطرات زیادی برای جوانان و نوجوانان ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها به ویژه دانشگاه ها و آموزش و پروش باید برنامه های مشخص و مدونی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ارائه کنند و طرح پاکسازی اطراف مدارس باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

در این جلسه از اداره ورزش و جوانان،کار و رفاه اجتماعی،بهزیستی و کانون پروش فکری فرهنگی به دلیل اقدامات آنها در حوزه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار