نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت:
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ۱۰ کتاب با محوریت بزرگداشت امام راحل در حال تهیه و چاپ است که می‌تواند برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و موسسه نشر آثار حضرت امام مفید و تاثیرگذار باشد
کد خبر: ۷۸۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 01 October 2019

دری نجف آبادی

 آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس که با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خمین برگزار شد، با بیان اینکه در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی این بستر فراهم شده است که در استان مرکزی، بعنوان استان امام خمینی (ره) کنگره ملی بزرگداشت بیش از ۶ هزار شهید برگزار شود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این کنگره، بررسی نقش امام راحل در دفاع مقدس و نقش ایشان در اموری همچون بسیج ملت، تربیت نیرو‌های مخلص، مومن و فداکار، مجاهدپروری، ایثار و جهاد و فداکاری، ترویح فرهنگ جهاد و شهادت، تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تاسیس اصل مترقی ولایت فقیه در دفاع از عزت، شرف استقلال و سربلندی میهن اسلامی است.

وی تصریح کرد: این شاخص بسیار مهم و حساس است، باید بر این شاخص‌های ارزشمند همواره تاکید شود چراکه امام راحل در زمینه پژوهش، فرهنگ‌سازی، تعلیم و تربیت، مبانی فقهی، سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و تربیتی تجربه‌های ارزشمند و اصول و ارزش‌های بسیاری را از خود به یادگار گذاشته اند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه شهدا در آسمان‌ها معروف و در زمین مجهول و ناشناخته‌اند، گفت: به فرموده امیرمومنان مستکبران عالم از لباس بسیجیان به وحشت می‌افتند و این فرمایش ۱۴۰۰ سال قبل مطرح شده است. شهدا هیچ‌گاه نمی‌میرند، بلکه زنده وارد عالم محشر می‌شوند بنابراین مقام شهدا بالاترین مقام‌ها و در واقع مقام صدق، تقوا، اخلاص و ... بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در طول ۵ سال اخیر جمع کثیری از اقشار مختلف کمر همت بستند تا کنگره با عظمت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود که این تلاش‌ها قابل تجلیل است. برای پدر امام راحل هفت جلد کتاب در خمین تهیه شد که بسیار با ارزش است و امروز ۱۰ کتاب با محوریت امام در حال تهیه و چاپ است. مسئولیت‌های امام، نقش امام، روح توکل و اعتماد به نفس ایشان، عظمت و صلابت و تجربه تاریخی گرانسنگ امام، سرمایه‌های بزرگی است که می‌تواند برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ... مفید و تاثیرگذار باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز میدان عظیمی در حوزه پژوهشی شامل مباحثی، چون فقه حکومتی، فقاهت در اسلام، زمان‌شناسی، حادثه‌شناسی، مسئله‌شناسی، مسائل مرتبط با امر به معروف، نهی از منکر، قضاوت، ولایت فقیه، تقیه و ... پیش روی ماست که جای کار بسیاری دارد و باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: پس از حادثه فیضیه امام بر پرهیز از تقیه و اظهار حقایق تاکید کردند. در آنزمان کسی جرات چنین صحبت‌هایی را نداشت و این سخنان از یک کانون نورانی، معنوی، فقاهت با مبنای شرعی، قانونی، اسلامی و سیره امام و ائمه اطهار نشات می‌گیرد و درس‌های دانشگاه امام راحل است که امروز حوزه‌های علمیه باید به آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

دری‌نجف‌آبادی گفت: امیدواریم که جوانان انقلابی ما در راستای آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب بتوانند نقش خود را ایفا و دست رد بر سینه مستکبران و دشمنان بزنند و راه امام که راه عزت، شرف، امام حسین (ع) است را با عظمت ادامه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار