فرمانده انتظامی استان مرکزی:
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی هفته ناجای سال جاری ۳۴۵ برنامه با ۳۶ عنوان درون سازمانی و برون سازمانی در استان مرکزی اجرا می‌شود
کد خبر: ۷۸۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 01 October 2019

۳۴۵ برنامه طی هفته ناجا در استان مرکزی برگزار می‌شود

سرهنگ حسن مفخمی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن هفته ناجا در اراک، اظهار داشت: طی هفته ناجا که از یازدهم مهرماه هر سال به مدت یک هفته در تقویم ملی کشور به عنوان هفته ناجا ثبت شده است، ۳۴۵ برنامه در قالب ۳۶ عنوان درون سازمانی و برون سازمانی با شعار «پلیس هوشمند امین مردم» با رویکرد امنیت پایدار برای شهروندان در استان مرکزی اجرا می‌شود.
 وی افزود: امروز با نفوذی که دشمن انجام می‌دهد می‌بینیم آتش‌های فتنه در جای، جای منطقه غرب آسیا بیشتر می‌شود. به رغم این ناامنی‌هایی که وجود دارد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سکانداران حوزه امنیت سعی  می‌کند نقش خودش را برای حفظ امنیت به درستی ایفا کند، تا امنیت پایدار که مطلوب است در کشور اتفاق بیفتد.

 مفخمی خاطرنشان کرد: در دنیا امنیت به عنوان یک زیرساخت دیده شده است. چرا که اگر امنیت نباشد هیچ کدام از عرصه‌های دیگر در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به درستی وطلوب اتفاق نمی‌افتد.

 وی بیان داشت: در کشور با درایت بسیار مطلوب، هوشمندانه و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری همه سیستم‌ها همه مردم سعی می‌کنند در موضوع امنیت پایدار نقش داشته باشند تا امنیت پایدار در کشور حاکم شود.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی، اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی به سمت و سوی ودر مسیر توسعه و هوشمند سازی گام برداشته است، تا روز به روز با توسعه فناوری وسرعت وصحت در کارهاو اقدامات و بالا بردن کارایی، بر اثربخشی خودش ادامه  دهد.

 وی با بیان اینکه مدیریت هوشمند تأثیرگذاریش بیشتر است و احساس امنیت در بین مردم بیشتر به وجود می‌آید خاطرنشان کرد: هوشمندسازی یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است که باید همه به این سمت و سو ودراین مسیر حرکت کنیم تا  نتیجه مطلوب در همه حوزه‌های کشور اتفاق بیفتد.

 وی ادامه داد: در این راستا هم در حوزه امنیت نیز، نتیجه مطلوب امنیت فراگیر همه نگر و پایدار است که حق مردم است.

 بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به ارائه گزارش طی ۵۰ روز اخیر پرداخت و گفت: با آسیب شناسی که طی ۵۰ روز حضور فرمانده جدید در استان اتفاق افتاده سعی کردیم اولویت‌های جرایم در استان به صورت علمی و هوشمندانه آسیب شناسی شود و بر همین اساس برنامه ریزی مفید  وموثر پیگیری شده است.

 مفخمی ادامه دادکه اولین اولویت در استان آسیب شناسی شد موضوع سرقت است. آن هم بحث سرقت‌های خرد است. طی شش ماه گذشته افزایش ۴۸ درصدی داشته ایم؛ و آنچه اتفاق افتاد بر اساس همین آسیب شناسی، طی ۵۰ روز اخیر این ۴۸ درصد را به کاهش مطلوب یعنی به ۲۹ در صد کاهش رسیده است. یعنی ۱۹ درصد وضعیت استان در کاهش وقوع جرایم سرقت بهتر شده است.

 وی گفت: در میان جرایم سرقت، سرقت احشام از فراوانی برخوردار است. اما طی ۵۰ روز اخیر در این زمینه نیز شاهد کاهش چشمگیر هستیم و در همین ارتباط نیز ۱۹۲ درصد افزایش سرقت احشام ثبت شده است.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوادث رانندگی نیز شاهد افزایش ۷ درصدی متوفیان هستیم و با اعمال قانون شدید سعی داریم حوادث رانندگی در استان کاهش پیدا کند و به صورت آنلاین اعمال قانون صورت بگیرد.

 مفخمی ادامه داد: در حوزه نزاع و درگیری فردی، طی ۵۰ روز اخیر شاهد کاهش ۳ درصدی در این حوزه هستیم و اعتقاد داریم شدت و افزایش نزاع‌های درگیری و فردی و گروهی اگر مهار نشود تبدیل به شرارت می‌گردد.

 به گزارش مهر، فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه جرایم اقتصادی هم طی ۵۰ روز اخیر هم، ۱۰۲ درصد افزایش ریالی کشف کالای قاچاق و ۱۲ درصد افزایش توقیف خودرو‌های حامل قاچاق نیز ثبت شده است.

 مفخمی بیان داشت: همچنین طی ۵۰ روز اخیر نسبت به مدت مشابه در حوزه مواد مخدر نیز ۲۲ درصد افزایش کشفیات و دو درصد نیز دستگیری خرده‌فروشان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه سایبری نیز طی ۵۰ روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۵ درصد وقوع جرایم سایبری شاهد هستیم که در این در ارتباط نیز ۱۰۹ درصد افزایش کشف جرایم سایبری در استان ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار