مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی
تابناک مرکزی - جواد حسنی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: علت کیفیت پائین نان ساوه در دست بررسی است
کد خبر: ۷۸۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 30 September 2019

Image result for نان

جواد حسنی اظهار کرد: به محض دریافت گزارشاتی مبنی بر کیفیت پائین نان در یک نقطه از استان، اداره کل غله اقدام به رصد و بررسی دقیق دلایل نامرغوب بودن نان می‌کند و در خصوص شهرستان ساوه نیز به همین منوال عمل خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره غله با تحویل گندم خریداری شده از کشاورزان به کارخانجات تولید آرد، وظیفه تامین آرد مورد نیاز نانوایان استان را بر عهده دارد و در خصوص کیفیت نان تولیدی باید دانشکده علوم پزشکی و اداره استاندارد اعلام نظر کنند. بدیهی است نماینده مقیم سازمان استاندارد در کارخانجات تولید آرد چنانچه آرد تولیدی از استاندارد‌های لازم و کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، اجازه خروج نخواهند داد.

حسنی با اشاره به تولید گندم با کیفیت در ساوه و زرندیه گفت: در ساوه و زرندیه عمدتا مشکل خاصی در کیفیت گندم تولیدی وجود ندارد، اما در عین حال بررسی‌های لازم در خصوص آرد تولیدی ظرف دو روز آینده انجام و نتیجه اقدامات صورت گرفته را اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در بررسی‌هایی که صورت خواهد گرفت، پارامتر‌هایی نظیر ضعیف بودن کیفیت گندم تولیدی، ضعیف بودن فرآوری یا مشکلات در چرخه نانوایی‌ها مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با تاکید مجدد بر اینکه کیفیت پائین مواد اولیه (گندم)، چرخه فرآوری (کارخانه و تجهیزات نانوایی) یا نبود تخصص نانوایان از جمله دلایل افت کیفیت نان به شمار می‌رود، افزود: این طور نیست که آرد توزیع شده در نانوایی‌های سطح شهر در یک نانوایی منجر به تولید نان مرغوب و در نانوایی دیگر منجر به تولید نان بی کیفیت شود، در واقع این عامل به سطح تخصص نانوایان برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های دقیق و آزمایش‌های لازم علت اصلی پائین بودن کیفیت نان در این شهرستان را روشن خواهد کرد و ظرف دو روز آینده این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار