مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای بهبود زنجیره تولید گوشت در سال جاری به عشایر این استان پرداخت شد
کد خبر: ۷۸۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 26 September 2019

۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به عشایر استان مرکزی پرداخت شد

«علی اکبر منصوری» روز پنجشنبه در گفت: وگو افزود: این میزان تسهیلات به ۴۱ نفر از عشایر این استان در سه ماه دوم امسال با هدف حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار پرداخت شد.  

 وی اظهار داشت: میزان تسهیلات اعطایی به هر متقاضی بر اساس شمار دام و برآورد خسارت خشکسالی به منظور تهیه علوفه پرداخت شد.

منصوری افزود: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح بهبود زنجیره تولید گوشت به عشایر این استان اختصاص یافته بود که جذب شده است.

مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای هر متقاضی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و ۲۵۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در تامین کنسانتره یارانه دار انجام شده است.

منصوری گفت: بسته‌های حمایتی دولت تاثیر به‌سزایی در ضریب تولید و تبدیل علوفه به گوشت و افزایش سودآوری این بخش دارد به طوری که نقدینگی عشایر با دریافت این تسهیلات افزایش یافته و به سهولت می‌توانند علوفه را در فصل تابستان تهیه کنند و علاوه بر آن با کنسانتره جیره‌نویسی شده توسط شرکت تعاونی، وزن هر بره را در طول سه ماه تا ۶۰ کیلو گرم افزایش دهند.

مدیر امورعشایر استان مرکزی گفت: هر سال ۲۰ درصد تولیدات دام سبک استان مرکزی توسط جامعه عشایری است.

وی، شمار دام سبک عشایر استان مرکزی را ۳۵۰ هزار راس بیان کرد و افزود: عشایر استان مرکزی شامل ایل شاهسون، مغان، سنگسری، زند راویه ای، کرد کلهر، ذلکی، کله کوهی و عرب خراسانی است.

مدیر امورعشایر استان مرکزی گفت: جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب یک هزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار