مدیر کل نوسازی و مدارس استان مرکزی
با آغاز سال تحصیلی جدید بخاری‌های نفتی در مدارس سراسر استان حذف شد و جای خود را به بخاری‌های گازی و تابشی داد
کد خبر: ۷۸۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 22 September 2019

 

خداحافظی مدارس با بخاری نفتی

به گزارش تابناک مرکزی -  مدیرکل نوسازی و مدارس استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید مدارس استان به بخاری‌های گازی و تابشی مجهز شدند و دیگر خبری از بخاری‌های نفتی نیست.

محمدی افزود: پارسال  ۱۲۴ کلاس در استان از بخاری نفتی استفاده می‌کرد و به دلیل خطرات ناشی از آن و با اقدامات صورت گرفته این بخاری‌ها هم حذف شد، همچنین در مدارسی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند بخاری گازی نصب شد و برای مدارسی که گاز طبیعی نداشتند  نیز بخاری تابشی برای ایجاد گرما در کلاس‌های درس نصب شد.

وی، همچنین با اشاره به اینکه پارسال تعداد پنج  مدرسه خشت و گلی در استان بود، گفت: امسال این مدارس از دایره آموزشی خارج شدند و دیگر مدارس خشت گلی در سطح استان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل نوسازی و مدارس استان مرکزی با بیان اینکه سال‌های گذشته ۷۴ مدرسه به صورت کانکس در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت گفت: امسال تعدادی از این مدارس حذف می‌شوند و طبق برنامه پیش بینی شده تا ۲ سال آینده دیگر مدارس کانکسی در استان مرکزی نخواهیم داشت و همه به مدارس استاندارد ساختمانی تبدیل می‌شوند.
Image result for ‫بخاری مدارس‬‎
محمدی، همچنین گفت: در طرح استاندارد سازی در سال ۱۳۹۲ تعداد هزار و ۱۹۹ مدرسه نیازمند استاندارد سازی بودند که تاکنون ۶۷۵ مدرسه استاندارد سازی شدند و مابقی در آینده استاندارد خواهند شد.

سرانه فضای آموزشی استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری حدود ۲ متر مربع بیشتر است.

استان مرکزی با بهره گیری از ظرفیت‌های خیران مدرسه ساز اقدام‌های مطلوبی در زمینه تخریب، بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های آموزشی انجام داده که در زمره چهار استان برتر کشور در این حوزه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار