مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جمعیت دانش‌ آموزان پایه اول این استان در سال تحصیلی جاری نسبت به پارسال ۲ هزار نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۸۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 22 September 2019

 

به گزارش تابناک مرکزی نقل از ایرنا«شهریار فولادوند» روز یکشنبه در آیین نمادین جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در اراک افزود: ۲۴ هزار دانش‌آموز کلاس اولی  در این استان سال تحصیلی  و بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند و امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای علم‌آموزی به این نوآموزان تامین شده است.

وی ادامه داد: نخستین روز حضور غنچه‌ها و شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور امسال در سطح یک‌هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی استان مرکزی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مراکز پیش دبستانی استان مرکزی زیر نظر آموزش و پرورش به آموزش غنچه‌های استان اشتغال دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۱۳۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸جاری در مدارس این استان حضور می‌یابند.

 «محمدعلی غلامی» افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری در کلاس اول و همین تعداد در دوره پیش دبستانی استان مرکزی فصل مهارت‌ورزی و علم آموزی را آغاز کردند.

وی ادامه داد: همراهی اولیا و مربیان، افزایش بهداشت روانی محیط مدارس، بهره‌گیری از بستر بازی برای افزایش یادگیری در بین دانش‌آموزان، توسعه فعالیت‌های گروهی و مشارکتی، بهبود مدیریت آموزشگاهی، تقویت و توانایی دانش‌آموزان رویکرد مهم آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی جاری است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اراک نیز در این آیین گفت: چهار هزار و ۴۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی جاری در ۱۱۶ مدرسه دولتی و ۱۶ مدرسه غیر دولتی آموزش و پرورش ناحیه ۲ این شهرستان نخستین روز مدرسه را آغاز می‌کنند.

«علی دربندی» افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ نوآموز پیش دبستانی نیز در آموزش و پرورش ناحیه ۲ اراک در سال تحصیلی جدید در ۸۰ واحد پیش دبستانی حضور می‌یابند.

زنگ مهر در این آیین نواخته شد.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ واحد آموزشی  استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار