گفتگوی زنده - هپکو
استاندار در گفتگوی زنده با خبر ۱۴ شبکه یک سیما: سازمان خصوصی سازی سهامدار شرکت هپکو را تعیین تکلیف نماید
کد خبر: ۷۸۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲ 18 September 2019

سازمان خصوصي سازي  سهامدار شركت هپكو را تعيين تكليف نمايد

به گزارش تابناک مرکزی - استاندار مرکزی در گفتگوی زنده با خبر ۱۴ شبکه یک سیما، گفت: تنها راه نجات هپکو از شرایط کنونی این است که سازمان خصوصی سازی با توجه به وکالتنامه‌ای که سه سال پیش از سهامدار بخش خصوصی گرفته، تکلیف سهامدار را روشن کند.

 آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: درخصوص مشکلات هپکو طی سه سال اخیر دچار مشکلات زیادی در زمینه تولید، نقدینگی و فروش محصولات شدیم.

وی افزود: درخواست‌های کارگران کاملاً به حق و قانونی و در چارچوب مقررات است چراکه مواردی همچون برقراری نقدینگی و تولید و از همه مهمتر فروش و تضمین فروش محصولات تولیدی که آن‌ها مطرح می‌کنند را دولت و دستگاه‌های دولتی نیز تایید می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در سه سال اخیر بویژه با آمدن سهامدار عمده که توسط سازمان خصوصی‌سازی تعیین شد ما شاهد عدم تحقق تعهدات سهامدار عمده بودیم و این مشکل تا امروز نیز ادامه دارد، البته در طول سه سال گذشته فراز و نشیب‌هایی در کار این شرکت وجود داشته، اما به طور کلی روند تولید، روند نقش سرمایه گذار یا سهامدار در هپکو اصلاً و ابداً مورد تایید و در چارچوب قراردادی که سهامدار با سازمان خصوصی‌سازی بسته نیست.

آقازاده گفت: چیزی که امروز سهامداران هپکو انجام می‌دهد اصلاً و ابداً در حد هپکو و تاریخ تولید این شرکت نیست. ما در طول دو سال اخیر جلسات بسیار و صورتجلسات زیادی داشتیم، اما متاسفانه هم سهامدار نتوانست به تعهدات خود عمل کند و هم شاهد بودیم که برخی از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که قول دادند هم سرمایه‌گذاری کنند و هم پیش پرداخت داشته باشند نیز نسبت به انجام  تعهداتشان اقدام نکردند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما امروز بدنبال این معضلات با آن مواجه هستیم، مشکل پرداخت حقوق کارکنان و عدم وجود نقدینگی کارخانه است و سهامدار عمده نیز در راستای ایفای وظایف خودش برابر آن چیزی که در کارخانه و در سازمان خصوصی‌سازی برعهده داشته اقدام نمی‌کند.

استاندار مرکزی گفت: تنها راه نجات هپکو از شرایط کنونی در واقع این است که سازمان خصوصی سازی با توجه به وکالتنامه‌ای که در همان سه سال پیش از سهامدار بخش خصوصی گرفت، تکلیف سهامدار را روشن کند. اگر تکلیف سهامدار روشن شود حتما تزریق نقدینگی و تولید هم برای شرکت هپکو محقق خواهد شد و رونق اقتصادی، رونق تولید و رونق فروش انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار