رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از افزایش ۱۹.۶ درصدی مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۷۸۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴ 17 September 2019

رشد ۱۹.۶ درصدی مراجعه بیماران به بیمارستانهای دولتی استان مرکزی

به گزارش تابناک مرکزی -دکتر سید محمد جمالیان ضمن اشاره به رشد مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی در استان مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد امسال آمار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی ۱۹.۶ درصد رشد داشته است که در این میان بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با رشد ۲۷.۷ درصدی رتبه نخست در بین بیمارستان‌های استان را داشته  است.
وی افزود: بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اراک نیز با رشد ۲۶.۶ درصدی دومین بیمارستانی بوده است که در استان مرکزی در این بازه زمانی با رشد مراجعین بیماران روبرو بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: بیمارستان امیرکبیر اراک با ۱۷.۵ درصد افزایش، بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک با ۱۴ درصد رشد و بیمارستان طالقانی اراک با رشد ۱۰.۵ درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مراجعین به مراکز درمانی بر ارائه خدمات به بیماران هیچ تأثیری نخواهد گذاشت، اظهار داشت: متاسفانه میانگین سرانه تخت بیمارستانی در این استان نسبت به شاخص کشوری کمتر می‌باشد و باید کمبود تخت درمانی نسبت به جمعیت هر چه زودتر جبران شود.

دکتر جمالیان در پایان تصریح کرد: سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان ۱.۷ می‌باشد که امیدواریم با افتتاح پروژه ۵۲۰ تختخوابی بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اراک، فاز سوم بیمارستان خیرساز آیت الله خوانساری اراک، بیمارستان سوانح و سوختگی، بیمارستان خیرساز تخصصی زنان اراک و ... این رقم را به ۲.۱ برسانیم، که این امر نقش مهمی در بهبود کیفی خدمات پزشکی و بهداشتی و تامین تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار