استاندار مرکزی
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تمام اختیارات قانونی استان برای رفع مشکل هپکو بکار گرفته شده، گفت: قانون دست ما را در بسیاری از موارد از جمله موضوع تغییر سهامدار هپکو بسته است
کد خبر: ۷۸۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 16 September 2019
تمام اختیارات قانونی استان برای رفع مشکل هپکو بکار گرفته شده است
 سیدعلی آقازاده در جمع کارگران معترض هپکو که در مسیر ریل راه آهن شمال جنوب تجمع کرده بودند، خطاب به کارگران گفت: ۹۹.۵ درصد خواسته‌های شما با خواسته‌های ما مشترک است و درخصوص لزوم تغییر سهامدار و ضرورت رونق تولید در این شرکت با شما هم عقیده بوده و اعتراض شما را تایید می‌کنیم، اما نیم درصد اختلافی میان ما، مربوط به بستن ریل راه آهن است که نباید انجام شود حتی اگر یکسال حقوق هم عقب بیفتد.
وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر خواسته‌های شما را پیگیری کرده و حرف شما را به بالاترین کارگروه ملی و بالاترین مقام کشور رسانده‌ایم، اظهار کرد: شما می‌توانید در هر نقطه دیگری از شهر تجمع آرام خود را انجام دهید، اما نباید برای بیان یک حرف حق به اشتباه رفتار کرده و به گونه‌ای اقدام کرد که هم صدای شما به گوش کسی نرود و هم دیگران از کار شما بهره‌برداری سیاسی کنند.

آقازاده با بیان اینکه یکبار دو سال پیش و دوباره امروز از شما خواهش کردم که ریل را نبندید، گفت: حرف شما برای همه حجت است، ولی وقتی یک کار به صورت غیر عرف و غیر قانونی انجام شود صدای شما نفوذ قبل را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه همه کار‌ها در اختیار دولت نیست و قانون دست ما را در بسیاری از موارد از جمله موضوع سهامدار بسته است، گفت: یکی از عواملی که باعث برکناری رییس سازمان خصوصی‌سازی شد موضوع هپکو و تلاش و پیگیری شما بوده است.

آقازاده با بیان اینکه قبول دارم کار به کندی پیش می‌رود، اظهار کرد: متاسفانه بدنه اداری در کشور ما کمی کُند است. یکسال و نیم است که پرونده سهامدار قبلی هپکو به تهران برده شده و آیت الله رییسی که در جریان مشکلات هپکو و آذراب قرار گرفته قاضی ویژه برای این پرونده در نظر گرفته است هرچند درخواست ما این است که این پرونده در استان مرکزی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه سهامدار هپکو در حال حاضر قانونا در این شرکت حق تصمیم‌گیری دارد و هر اتفاقی در شرکت قرار باشد بیفتد در حال حاضر باید با نظر و امضای او انجام شود، گفت: مدیر جدید که برای هپکو انتخاب شده بومی استان و متخصص این کار است و بر بسیاری از مسئولان کشور نفوذ دارد، ولی شما اجازه ندادید ۴۸ ساعت از امضای حکم او بگذرد و دست به اعتراض زدید.

آقازاده با بیان اینکه بستن راه آهن غیرقانونی است، تاکید کرد: اگر در همان مسیر منطقی که دو سال اخیر طی کردیم حرکت کنیم به نتیجه می‌رسیم، ولی اگر حرف شما از مسیر قانونی بیرون برود، با اینکه به حق هستید به نتیجه نمی‌رسید.

وی با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات هپکو و معوقات موجود کارگران گفت: در جلسه‌ای که در تهران تشکیل شد تمام افرادی که از نظر قانونی در این حوزه ذینفع هستند را دور هم جمع کرده و مصوبات را صورتجلسه کرده‌ایم. یکی از بند‌های صورتجلسه این است که بانک ملی باقیمانده وام هپکو را برای تولید و پرداخت معوقات پرداخت کند.

آقازاده با اشاره به وضعیت موجود سیاسی و اقتصادی کشور گفت: در این شرایط که مورد هجوم دشمن قرار گرفته و محاصره اقتصادی هستیم باید حرف حق را طوری بزنیم که بهره‌برداری سوء سیاسی از آن صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان تمام اختیارات قانونی خود را برای رفع مشکلات بکار گرفته است گفت: مطمئن باشید که اقدامات خوبی در حال انجام است. روز گذشته قرارداد تولید ۴۵ گریدر با سازمان راهداری بسته شد و قرار شد قرارداد ۴۵ دستگاه دیگر نیز بسته شود. بنده در استانداری حاضرم ۳۰ میلیارد تومان قرارداد با هپکو ببندم و اگر به تدریج تلاش کنیم این تعداد قرارداد‌ها به تدریج افزایش پیدا می‌کند.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در جمع کارگران با اشاره به اینکه پرونده سهامدار قبلی هپکو قضایی شده و در سفر آیت الله رییسی به استان مشکلات هپکو با وی در میان گذاشته شد، افزود: باید منتظر برخورد‌های قضایی با مسببین شرایط امروز هپکو باشیم.

وی اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه مبارزه با فساد را از همین قوه آغاز کرد و مطمئنا با همین رویکرد کار را ادامه خواهد داد.

کریمی با بیان اینکه شما برای انقلاب هزینه‌های گزافی پرداخت کرده و ۲۱۳۰۰۰ شهید و بیش از دو برابر این تعداد جانباز تقدیم کرده‌اید پس نباید اجازه دهید این خون‌ها پایمال شود، گفت: پیگیری‌های بسیاری برای رفع مشکلات هپکو انجام شده و بخشی از پیگیری‌ها منجر به دستگیری مسئول سازمان خصوصی سازی شد پس اجازه دهید ادامه کار هم انجام شود.

وی با بیان اینکه برای گرفتن حق خودتان نباید حق همسایه را ضایع کنید و باید از مسیر قانون به خواسته‌های خود برسید، از کارگران معترض هپکو خواست که با بستن ریل راه آهن این موضوع را امنیتی نکرده و از راه قانونی امور را پیگیری کنند.

 کارگران هپکو در اعتراض به آنچه "تعیین تکلیف سهامداری این شرکت" عنوان کرده‌اند، در مسیر راه آهن شمال جنوب تجمع کردند. آن‌ها که اخیرا تجمعات اعتراضی خود را نسبت به وضعیت شرکت و معوقاتشان از سر گرفته بودند خواستار تعیین سهامدار جدید برای هپکو هستند.

در پی دستور رییس جمهور و جلسات مسئولان استان با وزیر صنعت و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و با موافقت سهامدار عمده هپکو، "ابوالفضل روغنی گلپایگانی" بعنوان مدیرعامل جدید هپکو معرفی شد، ولی کارگران معتقدند که مشکل هپکو با این کار رفع نشده و خواستار تغییر سهامدار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار