مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت:
تابناک مرکزی - سجادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: عرضه گوشت مرغ از اول زمستان سال جاری با هدف بهبود کیفیت بهداشتی این ماده پروتئینی در فروشگاه‌های استان با نظام کدبندی انجام می‌شود
کد خبر: ۷۸۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 16 September 2019

Image result for ‫گوشت مرغ‬‎

سید احمد سجادی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان مرکزی افزود: نظام کدبندی گوشت مرغ شامل A.، B.  و A. پلاس است که این مهم باید در راستای حقوق شهروندی توسط رسانه‌ها به مردم استان اطلاع‌رسانی شود.
وی اظهار داشت: زیرساخت برای اجرای این طرح در ۲ کد دستوری  A. و B. در استان فراهم شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: اجرای سامانه‌های بهداشتی مورد نیاز سازمان دامپزشکی در کشتارگاه‌های طیور، تخلیه اتوماتیک اندرونه (ریه، ته‌روده، چینه دان، نای و مری)، حذف تدریجی چیلر‌های آبی (نصب لاشه‌شور و اتاق سرد)، تجهیز کشتارگاه‌های صنعتی طیور موجود به خط ۲ و سایر تجهیزات مورد نیاز به‌صورت تشویقی تدریجی، رعایت و کنترل سن، وزن و سایز مرغ کشتاری بر اساس رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها، خودکنترلی و مسئولیت پذیری تولیدکنندگان و رتبه‌بندی کشتارگاه و محصول از جمله شاخص‌های اجرای این طرح است.
سجادی افزود: انجماد مرغ‌ها تنها در کشتارگاه‌های دارای رتبه A. و A+، جلوگیری از خروج مرغ دارای رتبه B. به خارج از استان، قطعه ندی و بسته‌بندی محصول مرغداری‌های رتبه A. و A+ و ذخیره‌سازی مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار از محصولات کشتارگاه‌های دارای رتبه A. و A. + از جمله برنامه‌های تشویقی سازمان دامپزشکی کشور برای اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در سال‌های گذشته در زمره نخستین استان‌ها در بسته‌بندی مرغ بوده است.
سجادی افزود: در مقیاس جهانی گوشت مرغ باید در دوره ۳۵ روزه به مشتری تحویل شود، اما در ایران این دوره ۶۰ روزه است.
وی اظهارداشت: شورای عالی امنیت غذایی برای هشت محصول کشاورزی طرح بهبود پیش‌بینی کرده که در استان مرکزی محصول سیب زمینی تعیین شده است.
سجادی افزود: جهاد کشاورزی استان موظف است درراستای بهبود کیفی سیب زمینی طبق دستورالعمل انجام وظیفه کند تا مصرف سم و کود شیمیایی در این محصول به حداقل برسد.
وی اظهارداشت:  این مهم با سلامت مردم در ارتباط است و باید جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی نتایج اقدامات خود را هر سه ماه یک‌بار گزارش کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در ادامه  گفت: پنج انجمن خیریه ملی  در حوزه سمن‌ها تا پایان سال در استان راه‌اندازی خواهد شد.
سجادی افزود: اقدامات راه‌اندازی  شعبه انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی (احبا) در استان انجام است.
 جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: ۱۸ انجمن خیریه سلات در استان فعالیت دارند که شناسایی افراد تحت پوشش به منظور توزیع عادلانه کمک ضروری است.
«ریتا ظهیری» افزود: سه انجمن شامل اهدای عضو، حمایت از بیماران اسکیزوفرنی (احبا) و مبتلایان به سوختگی مراحل شکل‌گیری را در استان می‌گذرانند.
وی اظهار داشت: اولویت با راه‌اندازی انجمن خیریه اسکیزوفرنی است، زیرا ۲۶ درصد از مردم از بیماری‌های عصبی و روانی رنج می‌برند.
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت:برای راه‌اندازی انجمن خیریه اسکیزوفرنی در استان به مکانی با  ۲۰۰ مترمربع وسعت نیاز است.

ظهیری افزود:  بیمارستان امیرکبیر اراک تنها بخش بستری روانپزشکی در استان مرکزی است که بخش کودکان آن تخت بستری بیماران مزمن روانی ندارد.

استان مرکزی با یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار