رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی گفت:
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی گفت: رسانه با سازوکار مطالبه‌گری و نقد منصفانه پیوست‌های اعتماد عمومی در جامعه را تقویت کرده و انگیزش و امید ایجاد کنند
کد خبر: ۷۸۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 15 September 2019

رسانه‌ها با مطالبه‌گری پیوست‌های اعتماد عمومی را تقویت کنند

 

بهروز اکرمی روز یکشنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی، افزود: پویایی و رشد جامعه بر پایه مطالبه‌گری هدفمند و نقد مشکلات است و عمل به این مهم از سوی رسانه‌ها و گروه‌های مرجع فکری جنگ رسانه‌ای دشمن را ناکام گذاشته و همگرایی بیشتری در پیشبرد امور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران تمام قد، هوشمندانه و با برنامه برای ضربه زدن به نظام اسلامی وارد میدان شده‌اند و رسانه‌های داخلی وظیفه سنگینی در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان دارند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی بیان کرد: اگر چه نقاط ضعف در بدنه اجرایی کشور وجود دارد اما، اقدامات موثر و ارزشمندی نیز انجام شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با تقویت ارتباط خود با رسانه‌ها نسبت به ارایه آن‌ها به مردم بکوشند.

اکرمی بیان کرد: هیچ خبر محرمانه‌ای در استان وجود ندارد و لایه‌های مختلف جامعه باید از تمامی اتفاقات، مشکلات و دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی در استان مطلع باشند و همانطور که رسانه‌ها گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی را بیان می‌کنند، باید نقاط ضعف آن‌ها را نیز به‌صورت کارشناسی تحلیل و منعکس کنند.

وی اظهار داشت: هر اتفاقی که در استان  باید ابتدا از سوی رسانه‌های رسمی داخلی از قبیل: صدا و سیما و خبرگزاری‌ها منعکس شود به‌طوری که آحاد جامعه مرجع اخبار را رسانه‌های داخلی بدانند و به این طریق می‌توان زمام اطلاع‌رسانی عرصه مجازی را  از دست بدخواهان بیرون آورد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی افزود: مسئولان وظیفه دارند ارتباط خود را با رسانه تقویت کنندو در بازه زمانی مشخص عملکرد و دستاوردهایشان را ارایه دهند و مدیرانی که در این راستا همکاری لازم نداشته باشند اخطار می‌گیرند.  

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نقش‌آفرینی در عرصه مدیریت افکارعمومی، سیاست‌گذاری و تبیین خط مشی اطلاع‌رسانی، تشکیل اتاق فکر، ساماندهی گردش اطلاعاتی، سفارش ارزیابی و نظرسنجی افکار عمومی، نظارت و ارزیابی مستمر بر تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها، نظارت و تعامل با حوزه اطلاع‌رسانی فرمانداری‌ها و پیگیری و نظارت بر روند اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی دستگاه‌ها از مهمترین وظایف این شورا است.  

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: در دستورالعمل تشکیل، فعالیت و ساختار شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها که از سوی معاون اول رئیس جمهوری به استان‌ها ابلاغ شده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دبیر شورا معرفی شده است.

وی بیان کرد: چهار کمیته تخصیصی با عنوان‌های سیاسی، اجتماعی، زیربنایی و اقتصادی برای اجرای هر چه موثرتر برنامه‌های شورا تشکیل شده است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار