کد خبر: ۷۸۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 15 September 2019

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی بامداد یکشنبه رسما توقف پنجاه درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی مقاومت علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه» وزیر انرژی سعودی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام قطع تولید روزانه 5.7 میلیون بشکه نفت، گفت: «حمله تروریستی به پالایشگاه‌های بقیق و خریص منجر به توقف موقت تولید نفت در پی تعطیلی آنها شد که طی روزهای آینده از ذخایر نفتی این کسری جبران خواهد شد».

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به اینکه حمله روز گذشته در ادامه عملیات‌های اخیر مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان بوده، ادعا کرد: «این حملات تروریستی، تهدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود».

این مقام سعودی که گویا کشورش را عاجز از دفاع در برابر عملیات‌های پهپاد مقاومت یمن می‌بیند، دست کمک به سمت دیگر کشورها دراز کرده و افزود:‌«جامعه جهانی باید به نوبه خود برای حفاظت از منابع انرژی در برابر تروریسم اقدام کند. جامعه جهانی باید با عاملان این خرابکاری‌ها و حامیان مالی آنها مقابله کند».

وی با بیان اینکه عملیات مذکور، تاثیری بر تامین آب و برق عربستان سعودی نگذاشته، گفت شرکت آرامکو در حال ارزیابی اثرات این حمله بوده و طی 48 ساعت آینده اطلاعات متعاقب و به‌روز رسانی‌شده درباره این اتفاق را اعلام می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار