با اعلام رسمی شبکه ورزش و در پی پخش گسترده سوتی تازه در شبکه‌های اجتماعی؛
شاید صداوسیما منتظر چنین فرصتی بود تا این گزارشگر پرحاشیه در فضای مجازی را حذف کرده یا حداقل با ورود یک شوک، در رویه او تغییراتی ایجاد کند هرچند شبکه سه پیش از این با پروبال دادن به دابسمش‌های علیفر با برپایی یک مسابقه (!) و پخش آن‌ها روی آنتن، نشان داد که بدش نمی‌آید از این طریق جذب بیننده کند. این تصمیم در حالی است که رسانه ملی نسبت به سوتی‌های پرتعداد جواد خیابانی دیگر گزارشگر پابه سن گذاشته هیچ واکنشی نشان نداده
کد خبر: ۷۸۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 15 September 2019

با اعلام روابط عمومی شبکه ورزش علیرضا علیفر به علت اشتباه فاحش و بحث برانگیز در دیدار رئال مادرید و لوانته از گزارشگری تا اطلاع بعدی محروم شد.

به گزارش تابناک ورزشی، پخش زنده فوتبال لیگ های اروپایی بعد از چند بازی ملی، بار دیگر از سر گرفته شد اما اشتباه فاحش از سوی گزارشگر قدیمی فوتبال، بلافاصله در شبکه های اجتماعی پخش شد و فضای مجازی را منفجر کرد. علیرضا علیفر که پیش از این با اظهارنظرهای تاکتیکی حین گزارش و جملات قصار عجیبش، خبرساز بود این بار در اشتباهی مهلک سیدجلال حسینی، کاپیتان پرتجربه و درآستانه بازنشستگی پرسپولیس را به باشگاه لوانته فرستاد و او را جزو بازیکنان این تیم دانست.

پیش از این اعلام نام یک ایرانی به عنوان طراح ورزشگاهی در فرانسه حین گزارش بازی های جام ملت های اروپا، از سوی علیفر باعث خنده و واکنش وسیع مخاطبان شده بود اما بعدا مشخص شد یک جوان برای دست انداختن گزارشگر صداوسیمای ایران و اطلاع از منبع اطلاعات ، ویکی پدیا را دستکاری کرده تا نام خود را در مشخصات این ورزشگاه وارد نماید و به همین راحتی گزارشگر خوش باور شبکه سه را فریب داد تا روی آنتن زنده، یک سوتی بزرگ رخ دهد. اما آیا علیفر  بار دیگر طعمه چنین شیطنت هایی قرار گرفته است که شغل او را به خطر انداخته؟!

علیفر به اشتباه در اواسط نیمه اول هنگام اعلام نام بازیکنان تیم لوانته در خط هافبک، سیدجلال را یکی از بازیکنان حاضر در لیست تیم اسپانیایی اعلام کرد. این اشتباه تاحدی عجیب بود که حتی نمی شود عنوان اشتباه را برای آن صحیح دانست! با اینحال کسانی که علیفر را از نزدیک می شناسند و به روحیات او آشنا هستند، قویا وجود هرگونه عمدی در این اشتباه را رد می کنند و این گزارشگر را تنها به خاطر سادگی و اعتمادش به منبع پرلغزش اینترنتی اش سرزنش می کنند. در این میان؛ و بین بحث های داغ توییتر و اینستاگرام، عده ای این اشتباه را ناشی از حالت غیرعادی گزارشگر در آن لحظات دانسته اند و همکاران و نزدیکان او این اتهام را با توجه به آشنایی از خلقیات وی کاملا مردود دانسته اند.

همین نکته باعث شد تا ویدئوی جدید اشتباه فاحش علیفر در فضای مجازی دست به دست بچرخد و او مورد تمسخر کاربران اینترنتی قرار بگیرد. حالا روابط عمومی شبکه ورزش در خبری فوری گفته است: « در پی اشتباه فاحش علیرضا علیفر در گزارش بازی امروز رئال مادرید و لوانته، شبکه ورزش سیما به منظور بررسی بیشتر درباره دلایل بروز این اشتباه، ایشان تا اطلاع ثانوی از گزارش مسابقات در این شبکه محروم خواهند بود و پس از بررسی بیشتر موضوع، مدت زمان قطعی محرومیت ایشان اعلام خواهد شد.»

این تصمیم کم سابقه و علنی در حالی اتخاذ شده است که رسانه ملی نسبت به سوتی های پرتعداد جواد خیابانی دیگر گزارشگر پا به سن گذاشته شبکه ورزش و شبکه سه تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده است؛ هر چند انبوه گاف های گوناگون خیابانی که تقریبا در هر یک از گزارش های او یافت می شود، هیچگاه به این حد تعجب آور و شگفت انگیز نبوده اند که کاپیتان فعلی پرسپولیس که همیشه یک مدافع بوده است را به عنوان یکی از هافبک های تیم فعال در لالیگای اسپانیا معرفی کند.

علیفر معروف به «سرهنگ» جزو آن دسته از گزارشگران پرسن و سال فوتبال تلویزیون ایران است که طی سالهای اخیر رو به حاشیه آورده و با تغییر لحن و پافشاری روی کشیدن برخی حروف و کلمات و همچنین گرفتن ایراد از مربیان بزرگ ایرانی و خارجی، به سوژه شبکه های مجازی تبدیل شده است. برخی می گویند او عمدا برخی مواضع پرحاشیه خود را تکرار می کند تا در فضای مجازی روی بورس بماند.

علیفر انتقادات جالبی را به ابر مربیانی نظیر گواردیولا و مورینیو وارد کرده و به این واسطه سر و صدای زیادی به وجود آورد و بعضا باعث خنده و مضحکه تماشاگران و بینندگان مسابقات خارجی شد. حالا او با تصمیم شبکه ورزش تا اطلاع ثانوی از گزارش محروم شده و باید دید چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود. شاید صداوسیما منتظر چنین فرصتی بود تا این گزارشگر را حذف کرده یا حداقل در رویه او تغییراتی ایجاد کند هرچند شبکه سه پیش از این با پروبال دادن به دابسمش های علیفر نشان داد که بدش نمی آید از این طریق جذب بیننده کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار