کد خبر: ۷۷۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 14 September 2019

«مارشال بیلینگزلی» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم روز جمعه گفت که فشارهای آمریکا تاثیر بزرگی بر اقتصاد ایران داشته است. او تصریح کرد که دولت ترامپ تاکنون بیش از هزار شخصیت حقیقی و حقوقی را در ارتباط با ایران تحریم کرده است.

بیلینگزلی که تا چند ماه پیش رئیس کارگروه اقدام مالی (FATF) بود، در این سخنرانی که در اندیشکده شورای آتلانتیک انجام شد، افزود: آمریکا فشارهای خود علیه حزب‌الله لبنان را با هدف متوقف شدن تامین مالی آن ادامه خواهد داد و نظام بانکی لبنان از اقدامات حزب‌الله رنج می‌برد.

معاون خزانه‌داری آمریکا در ادامه مدعی شد که حزب‌الله پول و حمایت‌های خود را از ایران دریافت می‌کند و این حمایت‌ها در دوره اخیر به دلیل تحریم‌ها علیه تهران کاهش یافته است.

بیلینگزلی در ادامه ادعاهایش گفت که حزب‌الله و پیروانش از طریق پولشویی و تجارت مواد مخدر در آمریکای لاتین به کسب درآمد می‌پردازند.

وی تاکید کرد که واشنگتن به تلاش‌های خود برای محاصره و گسسته کردن شبکه تامین مالی حزب‌الله ادامه خواهد داد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد که واشنگتن با همپیمانان خود برای خفه کردن حزب‌الله، سپاه قدس و نظام ایران تلاش خواهد کرد و آمریکا هیچ تفاوتی میان جناح نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان قائل نیست.

بیلینگزلی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا خرید نفت از ایران را متوقف کند و مدعی شد که تهران به کمک درآمدهای نفتی خود از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار