تفسیر قرآن
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اشاعه فرهنگ امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر و تثبیت حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) جانمایه مکتب مقدس عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است
کد خبر: ۷۷۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 12 September 2019

اشاعه فرهنگ امربه‌معروف جانمایه مکتب عاشورا است

آیت‌الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در اراک فزود: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد و می‌طلبد تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

وی ادامه داد: محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام حسین (ع) معلم جوانمردی و بصیرت دینی است و آئین‌های سوگ سالار شهیدان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سیره آن امام همام و اهداف بلند وی در عاشورا برای مردم به‌صورت جذاب و اثرگذار مطرح شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: امام حسین (ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرده و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی توجه به نماز، فداکاری در راه مکتب، بردباری، وفاداری، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب و دفاع از ارزش‌ها را از دیگر آرمان‌های امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: اگر اهداف امام‌حسین (ع) در جامعه و بین مردم نهادینه شود، جامعه اسلامی از برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی دور می‌شود.

کلاس تفسیر قرآن آیت الله دری نجف‌آبادی روز‌های پنجشنبه هر هفته در محل دفتر نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار