کد خبر: ۷۷۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 10 September 2019

آیت الله اراکی با ذکر این مطلب که انفاق در راه خدا تنها در زکات و خمس خلاصه نمی‎شود، اظهار کرد: در ماجرای برجام و حواشی آن عده‌ای رهبری را مجبور کردند که شرایط برای کشور چنین رقم بخورد و در آخر سر هم گفتند که رهبری از روز اول تا آخر در جریان کار قرار داشتند، ولی از زمینه چینی خود برای قبول چنین شرایطی سخنی گفته نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رهبری در ماجرای برجام و حواشی آن خطوط قرمز و شروط خود را بیان کردند، تصریح نمود: آن‌هایی که رهبری را در تنگنا قرار دادند و بعد به جامعه القا کردند که رهبری مانع رفاه جامعه است، در واقع مهمترین مقصر امضای برجام هستند. می‌گفتند، باید رهبری را تحت فشار‌های مختلف رسانه‎ای و... قرار داد تا ایشان از مسلمات خود عبور و یا ایشان در مقابل خواسته نابجای دشمن سکوت کرده و یا تسلیم شود.

وی گفت: در واقع در اینجا مقصر اصلی همان کسانی هستند که این زمینه را ایجاد می‎کنند که رهبر جامعه به امری که میل ندارد تن دهد. امام علی (ع) با همین حربه مجبور شدند بحث تحکیم را قبول کنند؛ امام حسن (ع) نیز با همین شرایط مجبور به صلح شدند، زیرا یاران ایشان، امام را در چنین شرایطی قرار دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار