کد خبر: ۷۷۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 04 September 2019

آذر منصوری در یادداشتی برای آزادی و در واکنش به ماجرای ازدواج کودک 10 ساله با جوانی 24 ساله در کهگیلویه و بویر احمد نوشت: دخترکی ۹ساله را کنار مردی ۲۴ساله بر سر سفره عقد می‌نشانیم و او را با خطبه‌ای محرم مردی می‌کنیم که ۱۵سال از کودکمان بزرگتر است. بدون آنکه خود را لحظه‌ای جای دخترک بگذاریم و با خود فکر کنیم که او در دنیای ۹ساله خود چه تصویری از زندگی، از خود، از اطرافیان و مردی که کنارش نشسته، دارد. او غرق در دنیای هم بازی‌ها و عروسک‌هایش است و خوشحال از آنکه لباس یکی از همان عروسک‌ها را بر تن کرده است.

ما متهمیم بعد از بار سومی که عاقد خطبه عقد را می‌خواند و طفلک با اجازه پدر و مادر بله می‌گوید، هلهله شادی سر می‌دهیم. آری پدر، مادر ما متهمیم! متهمیم با آنکه رسانه در اختیار داریم، این رسانه هیچ خروجی در آگاهی به بخشی به جامعه از مخاطرات کودک همسری ندارد که هیچ، خشونت علیه زنان را تئوریزه و کودک همسری را تبلیغ و ترویج می‌کند!
تو متهمی که چشم و گوش خود را بر روی واقعیت‌های جامعه و آنچه زیر پوست شهرهای ما می‌گذرد بسته‌ای و به بهانه مخالفت با عرفی‌گرایی راه حجیت عقل را در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور بسته‌ای!تو متهمی که بدون توجه به آنچه در زیر پوست این شهر می‌گذرد، در حجره و تنگ و محدود خود نشسته‌ای و هیچ صدایی را غیر صدای خود نمی‌شنوی!آری پدر مادر ما همه متهم هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار