معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با مشارکت دستگاه‌های مربوطه بیش از ۸۰ خانه ورزش روستایی استان به امکانات ورزشی تجهیز شد
کد خبر: ۷۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 01 September 2019

 

ورزش روستایی

بهروز اکرمی در آیین تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و آیین تجهیز مراکز درمانی اقامتی بهبود بیان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات جامعه، امروز ورزش از نان شب هم واجب‌تر است و همانطور که بدن نیازمند تغذیه مناسب است باید ورزش هم کرد.

وی ورزش را کاهنده اضطراب و استرس جامعه، افزایش‌دهنده سلامت اجتماعی و ابزار پرورش انسان سالم به لحاظ جسمی و روحی دانست و گفت: جامعه امروز نیازمند انسان سالم است و امید است تجهیزات تهیه شده به توسعه ورزش روستا‌ها و سالم‌سازی روستاییان کمک کند.

اکرمی با اشاره به مجهز شدن بیش از ۸۰ خانه ورزش روستایی به تجهیزات ورزشی، تصریح کرد: برای ورزش کردن هیچ‌گاه نباید منتظر تجهیزات ورزشی بود، در این رابطه تنها یک تصمیم کافی است. البته این تجهیزات باید درست مورد استفاده قرار گیرد تا عمر مفید آن نیز بالا برود.

تجهیز بیش از ۴۰۰ روستای فاقد تجهیزات ورزشی تا پایان برنامه ششم توسعه

 در این آیین مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته استان مورد تاکید قرار گرفت، گفت: یکی از هیات‌های ورزشی اثرگذاری در این راستا هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی و هیات ورزش‌ها همگانی است.

عابد حقدادی افزود: سعی شد منابع و اعتبارات در اختیار استان در حوزه ورزش روستایی بصورت هدفمند هزینه شود و صرفا برای اجرای برنامه و مراسم صرف نشده، سخت‌افزار ماندگار تهیه شود تا ورزشکاران و علاقمندان روستایی از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود اسباب فراغتی مناسب در روستا‌ها شاهد برخی مشکلات و ناهنجاری‌ها هستیم، بیان کرد: اماکن بلااستفاده در روستا‌ها در اختیار گرفته شدند تا حداقل امکانی برای استفاده مناسب و توسعه اسباب فراغت روستاییان خاصه جوانان و نوجوانان فراهم شود. سال گذشته با همکاری دفتر امور روستایی استانداری مرکزی ۱۰۳ مکان تجهیز شد و امسال تجهیز ۶۵ مکان مد نظر است و هشت مکان نیز با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اختیار قرار گرفته است. این اماکن صبح‌ها در اختیار بانوان خواهد بود و امید است بهره‌برداری حداکثری از آن‌ها صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تلاش بر این است که حداقل تا پایان برنامه ششم توسعه کشور بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستای فاقد هرگونه امکانات و تجهیزات ورزشی استان تجهیز شوند.

حقدادی اضافه کرد: از محل منابع شورای اجتماعی کشور منابعی در اختیار اداره کل برای ایجاد مراکز ورزشی محله‌ای یا کانکس‌های ورزشی قرار گرفته و امید است در سکونتگاه‌های غیررسمی اراک و ساوه بتوان این اماکن را تجهیز کرد و گامی در بحث توجه به مناطق کم برخوردار در حوزه ورزش برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار