مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی و مبلغان دینی اعزامی به سراسر استان در ایام محرم، به غنی سازی محتوای سخنرانی‌ها و سوگواری‌های حسینی توجه داشته باشند
کد خبر: ۷۷۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 31 August 2019

لزوم غنی سازی محتوای سوگواری حسینی/فعالیت۱۴۰۰مبلغ دینی در محرم

حجت الاسلام صفر قربان پوردر گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان مرکزی نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی با حضور یک هزار و ۵۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت (ع) آماده اجرای برنامه‌های سوگواری حسینی در ایام محرم هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی از شب نخست ماه محرم یعنی از شنبه ۹ شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه‌ها و مساجد سراسر استان آغاز می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در روز تاسوعای حسینی برگزاری اجتماع عزاداران حسینی در استان مد نظر قرار دارد و نماز ظهر عاشورا نیز در مساجد سراسر استان و در شهر اراک در محل مصلای بیت المقدس برگزار می‌شود.

قربان پور افزود: پیش از آغاز ماه محرم کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان عملیات محرم برای روحانیون، هیئت‌های مذهبی و خواهران مبلغه با موضوع تبیین گام دوم انقلاب و همچین موضوع خانواده برگزار شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت موضوع خانواده تاکید کرد: امروز با توجه به تهدیدی که در بحث خانواده وجود دارد انتظار می‌رود، روحانیون و مبلغین در جلسات عزاداری گفتمان سازی و حساسیت نسبت به این موضوع را مد نظر داشته باشند تا در جامعه نمود پیدا کند و احساس مسئولیت بیشتر اعضای خانواده را به همراه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در فعالیت هیئت‌های مذهبی در این ایام، بیان و تبیین هدف سیدالشهدا (ع) از قیام عاشورا و توجه به محتوای عزاداری بسیار مهم است که این اهداف در بیانات، خطبه ها، نامه‌ها و سخنرانی‌های امام حسین (ع) همواره در طول تاریخ ثبت و تبیین شده و انتظار می‌رود مسئولین هیئت‌های مذهبی، مبلغین و واعظین توجه به این مساله را مدنظر قرار دهند.

قربان پور بیان کرد: برخورداری از شاخصه‌های یک هیئت انقلابی به هیئت‌های مذهبی در استان تاکید شده است که انقلاب محور باشند و باید در مورد محتوای فعالیت‌های خود احساس مسئولیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری عزاداری سنتی مطلوب است، اما در کنار شور و عزت حسینی به تبیین و اشاعه فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) نیز باید توجه شود. عزاداران مباحث صوری و ظاهری را دنبال نکنند بلکه به دنبال مباحث محتوایی باشند و توجه به این موارد در جلسات و کارگاه‌های برگزار شده مورد تاکید قرار گرفته است. علاوه بر این در جلسات آموزشی مباحث امنیتی، ترافیکی، نوع، سبک و مدت عزاداری مورد تاکید بوده است و انتظار داریم مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: همزمان با آغاز ماه محرم یک هزار و ۴۰۰ مبلغ به سراسر استان به ویژه نواحی روستایی اعزام می‌شوند و به تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار