۹۶ تن پودر گوشت امسال با نظارت دامپزشکی استان مرکزی از شهرستان شازند به خارج از کشور صادر شده است
کد خبر: ۷۷۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 31 August 2019

افزایش 100 درصدی پودر گوشت از شازند

سرپرست شبکه دامپزشکی شازند گفت: ۹۶ تن پودر گوشت امسال با نظارت دامپزشکی استان مرکزی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

 معینی مقدم افزود: این میزان پودر گوشت از پر، آلایش طیور در راستای افزایش ارزی آوری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شازند تولید و به خارج از کشور صادر شده است.

او همچنین گفت: مجوز صادرات ۹ محموله بچه ماهی امسال در این شبکه صادر و ۴۵ هزار تن بچه ماهی زنده با نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان به خارج از کشور ارسال شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شازند افزود: مجوز ارسال یک میلیون و ۲۹ هزار و ۸۲۰ قطعه جوجه یک روزه در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، مادر و تخم گذار و پنج میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل آلای وارداتی در واحد‌های پرورش ماهی شهرستان شازند نیز توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان صادر شده است.

او در ادامه افزود: ۲۶۷ هزار و ۶۶۰ راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تا کنون علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، شاربن، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان با همکاری بخش خصوصی و دولتی در شهرستان شازند ایمن سازی شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شازند همچنین افزود: ۴۸۰ راس دام سنگین نیز در این مدت در دامداری‌های صنعتی شهرستان برای شناسایی بیماری سل مورد تست توبرکولین و ۵۸ راس اسب مورد تست مشمشه (بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناک)  قرار گرفت که مورد مثبتی از این بیماری‌ها در شهرستان مشاهده نشده است.

معینی مقدم گفت: چهار هزار و ۲۱۰ مورد بازدید امسال از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان شازند انجام  و ۶ هزار و ۱۳۸ کیلوگرم فراورده خام غیر بهداشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و آلایش دام و طیور کشف و با دستور مقام قضایی ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

او افزود: ۳۱ پرونده تخلفات بهداشتی افراد و مراکز متخلف امسال به مراجع قضایی ارجاع شده است.

یک واحد مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال هستند.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحد‌های پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار