کد خبر: ۷۷۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 30 August 2019

خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در حاشیه کنفرانس «موفقیت قطر» که در دوحه در حال برگزاری است، گفت: قطر آماده گفت‌وگوی بدون پیش شرط با کشورهای محاصره کننده است.

وی افزود: قطر از مرحله محاصره به مرحله ساخت کشور و توجه به متخصصان داخلی و توسعه روابط خارجی رسیده است.

وزیر دفاع قطر تأکید کرد، کشورش برای تحقق خودکفایی در تمام زمینه‌ها تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت، قطر تلاش برای توسعه صنایع نظامی را با توجه به چالش‌هایی که منطقه با آن مواجه است و برای مقابله با هرگونه خطری ادامه خواهد داد.

امیر قطر سعود بن ناصر بن جاسم بن محمد را به عنوان سفیر فوق العاده کشورش در اردن منصوب کرد. این تصمیم حدود دو سال پس از کاهش سطح نمایندگی های دیپلماتیک بین دو کشور به دنبال بحران در روابط چهار کشور شورای همکاری خلیج فارس با قطر اتخاذ شده است.

اواسط جولای گذشته عبدالله دوم پادشاه اردن با انتصاب زید اللوزی به سمت سفیر کشورش در دوحه موافقت کرد.

اخیرا تحولات قابل توجهی در عرصه از سرگیری روابط بین اردن و عمان رخ داده که مهمترین آن امضای قرارداد نظامی بین وزیر دفاع قطر و محمود فریحات رئیس ستاد مشترک اردن و سفر عاطف الفراونه رئیس پارلمان اردن به دوحه و دیدار او با امیر قطر است.

عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، مصر و چند کشور عربی دیگر از پنجم ژوئن سال 2017 (دوشنبه 15 خرداد 96) پادشاهی قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و داشتن روابط گسترده با ایران تحریم و روابط خود را قطع  کرده و عملا در محاصره اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی قرار دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار