جلسه شورا برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی
سومین جلسه شورا برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد
کد خبر: ۷۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 24 August 2019
به گزارش تابناک مرکزی -  سومین جلسه شورا برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار و مسئولان استان مرکزی برگزار شد.

سومین جلسه شورا برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با حضور ابتکار

گرد آوری سند وضعیت زنان و خانواده در دستور کار برای همه استان‌ها
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت گفت: مرحله بعد از تدوین شاخص‌ها گرد آوری سند ارتقای زنان در هر استان در دستور کار قرار گرفت واین موضوع به همه دستگاه‌ها ارتباط می‌یابد و این سند افتخار بزرگ برای استان مرکزی است.

ابتکار با بیان اینکه هویت فردی زن منهای نقش‌هایی که دارد نا دیده گرفته شده است و همچنین حضور زن در خانواده را بتوانند ایفا کنند و هر یک از این دو نقش را فدای دیگری کنند افزود: همه تلاش دولت این است که مشکلات مردم کاهش و رفاه و توانمندی مردم افزایش یابد.

او با اشاره به برنامه‌های حمایتی اضافه کرد: افزایش همکاری با سازمان بهزیستی برای افزایش اورژانس اجتماعی و حمایت از صندوق‌های خرد حمایتی در روستا‌ها از سایر برنامه‌های حمایتی ما در دولت استو مهارت‌های دیگر مانند مهارت‌های گفتگو و صحبت کردن یکی دیگر از هدف گذاری‌های ما برای اجرا در استان هاست.

توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد در دستورکار
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین موضوع توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد را داریم که استان مرکزی دارای سازمان‌های مردم نهاد توانمندی است.

او ضمن اشاره به موضوع ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گفت: منشا این بحث‌ها همه عدالت است و این واژه دارای ابعاد مختلفی است که عدالت اقتصادی از ابعاد مهم عدالت است که دغدغه دولت دوازدهم بوده است و در این شرایط اقتصادی دشوار توجه دولت به بحث معیشتی مردم است.

ابتکار اظهار کرد: بعد دیگر عدالت که بسیار مورد توجه است عدالت جنسیتی است و سیاست این عدالت در برنامه ششم توسعه است و بر اساس این مهم ما در ابتدای دولت دوازدهم با همکاری دستگاه‌ها شاخص‌های این عدالت جنسیتی را تدوین کردیم.

ابتکار صبح امروز وارد اراک شد و بعد از اینکه در بدو ورود در پاویون ویژه میهمانان مورد استقبال مسئولان استان مرکزی قرار گرفت به گلزار شهدای اراک رفت به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بمناسبت هفته دولت به استان مرکزی سفر کرده، شرکت در شورای توسعه برنامه ریزی استان مرکزی و بهره برداری از مرکز نگهداری زنان آسیب دیده از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای او در استان مرکزی است.

نشست بانوان منتخب استان، آغاز به کار موزه عمارت وکیل و بازدید از بند نسوان ندامتگاه اراک از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سفر ابتکار به استان مرکزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار