رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایذه گفت: در پی وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار 150 هکتار از مراتع آن در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۷۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 23 August 2019

عباس سلطانی اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی در منطقه چهارگانه شیمبار در مرز شهرستان‌های ایذه و اندیکا 150 هکتار از مراتع و علفزار آن در آتش سوخت.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای خاموش کردن شعله‌های آتش و کنترل 3 باره آن گفت: نخستین‌بار شعله‌های آتش 3 روز پیش در این منطقه زبانه کشید ولی با اقدامات صورت گرفته شعله‌های آن فروکش کرد ولی در روز گذشته نیز دوباره آتش شعله‌ور شد و این بار نیز با اقدامات انجام شده شعله‌ها به سردی گرایید و با وجود اینکه دیگر شعله‌ها فوران نکرد ولی ما برای مواجه با آتش‌سوزی احتمالی دیگر در آماده باش کامل قرار داریم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایذه با اشاره به مختصات این منطقه بیان کرد: منطقه حفاظت شده شیمبار در مرز مشترک شهرستان ایذه و اندیکا قرار دارد ولی محدوده خدمات آن در حوزه شهرستان ایذه است و محل آتش‌سوزی در کوه گری روستای شوار قرار داشت.

سلطانی با بیان اینکه دلیل حادثه هنور مشخص نیست ولی عامل انسانی می‌تواند باعث ایجاد آن بوده باشد افزود: در کنار پرسنل اداره محیط‌زیست شهرستان ایذه؛ اداره محیط زیست اندیکا و منابع طبیعی شهرستان ایذه نیز همکاری داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

منبع: فارس
برچسب ها: آتش سوزی مراتع ، ایذه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار