مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ تامین اجتماعی در استان مرکزی به ۶۶ درصد رسید گفت: ضریب نفوذ تامین اجتماعی در استان مرکزی ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است
کد خبر: ۷۷۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 15 August 2019
ضریب نفوذ تامین اجتماعی در استان مرکزی به 66 درصد رسید

محمدرضا بیدهندی با اشاره به وضعیت اصناف استان در استفاده از بیمه‌ها اظهار داشت: اصناف نیز بخشی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند و در سطح خود دارای کارکرد‌های اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی افزود: نیروی شاغل در این بخش شامل دو دسته اصلی کارفرمایان و کارگران می‌شود،  بخش کارگران اصناف، براساس قانون، مشمول بیمه اجباری بوده و کارفرمایان از بدو استخدام کارگر، موظف به ارایه لیست بیمه برای آن‌ها هستند،  چراکه تامین آینده افراد به لحاظ اقتصادی و بازنشستگی، بخشی از حقوق آنهاست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: از نظر قانون، اجباری بر بیمه شدن کارفرما وجود ندارد، اما کارفرمایان می‌توانند در قالب بیمه‌های خویش‌فرما نسبت به بیمه‌پردازی اقدام کنند که در این نوع از بیمه‌ها هم آمار بسیار خوبی داریم،  زیرا با گسترش فرهنگ بیمه، شهروندان بیشتر به ارزش بیمه‌های اجتماعی پی برده‌اند و استقبال هم به طور روز افزون درحال گسترش است.

بیدهندی با اشاره به تعداد دسته‌های صنفی در استان مرکزی بیان کرد: اصناف با توجه به نوع فعالیت آن‌ها به بیش از ۳۳۰ صنف تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع اصلی سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌های پرداختی است و براساس قانون، بخش عمده‌ای از این حق بیمه‌ها، بر عهده کارفرمایان است، بنابراین این بحران‌ها تاثیر چشم‌گیری در توان اقتصادی آن‌ها و تبعا از طرفی تاثیر مستقیم بر قدرت پرداخت واحد‌های اقتصادی و از جمله حق بیمه‌ها داشته و از دیگر سو می‌تواند تعدیل نیروی انسانی را نیز در پی داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: هرچند تجربه نشان داده در شرایط بحرانی، کارفرمایان سعی در حفظ نیروی انسانی ماهر خود دارند و تعدیل نیروی انسانی شاید آخرین انتخاب آن‌ها باشد، اما چنانچه بخشی از نیروی انسانی از فرایند اشتغال خارج شود، قطعا در صف متقاضیان بیمه بیکاری قرار می‌گیرد.

بیدهندی عنوان کرد: تامین اجتماعی استان مرکزی با داشتن ۱۶ شعبه در سطح استان تعداد ۹۴۳ هزار و ۲۶۶ نفر را تحت پوشش دارد، ضریب نفوذ سازمان در استان ۶۶ درصد است که از میانگین کشوری ۱۲ درصد بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار