رئیس پلیس فتا استان مرکزی
رئیس پلیس فتا استان مرکزی: جرایم سایبری در سطح استان ۱۱۷ درصد رشد داشته است
کد خبر: ۷۷۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 14 August 2019

فضای مجازی؛ دغدغه پلیس

به گزارش تابناک مرکزی -  سرهنگ آنقی در سمینار تحلیل و بررسی مشکلات و معضلات فضای مجازی در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی اراک گفت: ضریب نفوذ اپراتور‌ها در استان مرکزی بالای ۹۰ درصد است به این معنی که ۹۰ درصد مردم از تلفن همراه بهره‌مند هستند و از این تعداد بیش از ۷۵ درصد از اینترنت پرسرعت همراه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه متوسط استفاده از اینترنت در خانواده‌های ایرانی بین ۵ الی ۹ ساعت است گفت: ۷۰ درصد از کاربران فضای مجازی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و اغلب محتوایی که در اختیار خانواده و فرزندان ما قرار می‌گیرد محتوایی بیهوده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مرکزی گفت: فضای مجازی یکی از دغدغه‌های پلیس است و امروزه کمتر خانواده‌ای وجود دارد که از فضای مجازی استفاده نکند، بنابراین دشمنان، برای تمام لحظات زندگی برنامه‌ریزی کرده و این موضوع فرهنگ اصیل ایرانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.  

سرهنگ  آنقی افزود: با توجه به اینکه در فضای مجازی هویت افراد مشخص نیست نباید خانواده و فرزند خود را در این فضا رها کرد و باید نظارت و کنترل را از درون خانواده شروع کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درخصوص استفاده از اینترنت افزود: والدین در استفاده از فضای مجازی باید شناخت لازم را داشته باشند و آن را به فرزندان خود آموزش دهند که این مهم نیازمند آن است که دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی در این زمینه فعالیت بیشتری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه جرایم سایبری در استان مرکزی افزایش داشته است و این افزایش تا حدودی متناسب با افزایش سایر جرایم است اظهارکرد: به لحاظ جمعیت، استان مرکزی در جرایم سایبری رتبه ۱۹ کشوری و از لحاظ وقوع جرایم سایبری در بین استان‌های کشور در جایگاه ۱۳ قرار دارد.

آنقی با اشاره به آمار چهارماه ابتدایی امسال عنوان کرد: نسبت به چهارماه پارسال، جرایم سایبری در سطح استان ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

وی گفت:: همچنین در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب افراد که بخش عمده آن به جرایم اخلاقی مربوط می‌شود با رشد ۳۰۰ درصدی روبرو بوده، که  ۵۷ درصد از مجموع پرونده‌های پلیس را تشکلیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری نسبت به  مدت مشابه چهارماه گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است ادامه داد: عمده کلاهبرداری‌های صورت گرفته از طریق دو سایت معروف خرید و فروش کالا انجام می‌شود که این جرم ۱۹ درصد از جرایم را در مدت چهارماه ابتدایی سالجاری به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی به تاثیر استفاده نادرست از فضای مجازی در بالا رفتن آمار طلاق اشاره کرد و گفت: نبود فرهنگ درست استفاده از این شبکه‌های اجتماعی و نبود زیرساخت مناسب برای آن احساس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار