استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: عدم ارائه خدمات مطلوب تلفن ثابت و تلفن همراه در شهر و روستا و نقص در پوشش ارتباطی، بزرگترین مشکل حوزه ارتباطات استان مرکزی به شمار می‌رود و بایستی رفع شود
کد خبر: ۷۷۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 14 August 2019

استان مرکزی در حوزه گسترش پوشش ارتباطی نیازمند رسیدگی است

 سید علی آقازاده عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اراک برگزار شد، اظهار داشت: پوشش تلفن همراه و تلفن ثابت در شهر‌ها و روستا‌ها و ارائه خدمات در حوزه آی تی، سه بخش از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وظایف وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات به شمار می‌رود.

وی افزود: استان مرکزی به دلیل عدم ارائه خدمات مورد نیاز و اختلالات در شبکه‌های استان نسبت به دیگر استان‌های کشور، در سه بخش ذکر شده نیازمند حمایت وزیر است.

 آقازاده خاطرنشان کرد: اگرچه وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات در سفر یک روزه با حضور در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، فراهان، تفرش، آشتیان و اراک از نزدیک مشکلات را بررسی و برای ارتقای کیفیت و رفع مشکلات دستورات لازم را به صورت مصوبه ارائه کرد، اما خیلی شبکه ها، هم در راه‌های اصلی و هم در راه‌های فرعی و روستایی استان در این زمینه‌ها نیازمند رسیدگی است.

 وی بیان داشت: ارائه خدمات وزارت ارتباطات در حوزه آی تی، اینترنت و... در عصر فعلی بسیار مهم است. باید بپذیریم که حوزه آی تی و ارائه خدمات آن در کشور به عنوان یک فناوری جدید و به روز باید مورد حمایت قرار گیرد و بستر تقویت برای آن فراهم شود.

 استاندار مرکزی تصریح کرد: زمانی مطرح شد چنانچه تلگرام فیلتر شود، بالغ بر ۲۰۰ هزار شغل از بین می‌رود و این یک واقعیت است؛ بنابراین خدمات آی- تی در کشور باید تقویت شود.

 وی اظهار داشت: امیدوارم با توجه به این که وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات کاملاً به مشکلات موجود در استان آگاه هست، با فرستادن هیاتی و بررسی کارشناسی در حوزه‌های مطرح شده ترتیبی اتخاذ کنند که استان مرکزی در حوزه ارتباطات پوششی به سطح متوسط کشور ارتقا پیدا کند. مضاف بر اینکه این استان هم صنعتی و هم دانشگاهی است و نیازمند پوشش مناسب در حوزه‌های سه گانه ذکر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار