وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل آنتن دهی نقاط کور جاده‌ای و تامین خطوط تلفن ثابت شهرک‌های جدید ساوه تا سه ماه آینده رفع می‌شود
کد خبر: ۷۷۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 13 August 2019
وضعیت دیتای استان مرکزی مناسب نیست / اولویت اساسی در وزارت ارتباطات رفع مشکلات حوزه روستایی  است

 

به گزارش تابناک مرکزی- محمد جواد آذری جهرمی در جریان سفر به شهرستان ساوه در نشست بررسی مشکلات حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی این شهرستان، افزود: تلفن ثابت برای حدود پنج هزار خانوار ساکن در شهرک‌های علوی، عباس آباد و فانوس آباد ساوه تا سه ماه آتی متصل می‌شود.
وی اظهار داشت: تقویت آنتن دهی در هشت کیلومتر از اتوبان ساوه به سلفچگان و همچنین نوبران به اخترآباد به ۱۵ طول  کیلومتر از نیاز‌های زیرساختی جدی برای شهر صنعتی ساوه است و در این راستا نیز اقدامات عملیاتی ظرف سه ماه آینده صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درخواست مسئولان ساوه برای تقویت پوشش اپراتور‌های تلفن همراه در این شهر در دستور کار قرار می‌گیرد و ایجاد ۲ سایت بی تی اس همراه اول و ایرانسل به منظور  تقویت آنتن دهی در این شهر و بهبود خدمات فنی سه سایت موجود  ۹۰ روز آینده دنبال می‌شود.
آذری جهرمی افزود:‌ هزینه‌های مربوط به تامین تجهیزات و امورزیرساختی بهبود آنتن دهی  مسیر نوبران به اخترآباد حدود ۳۰ میلیارد ریال است که وزارت ارتباطات در تامین آن مشارکت می‌کند اما، از سوی استان نیز باید زمین و برق مورد نیاز فراهم شود تا نسبت به اجرای این طرح و رفع مشکل آنتن دهی  اقدام شود.

وی در پاسخ به درخواست ایجاد نمایندگی وزارت ارتباطات در ساوه، گفت‌: این وزارتخانه با حجم زیادی از ماموریت‌ها و گستردگی طرح‌های در دستور کار مواجه است و با توجه به محدودیت اعتباری دولت کوشیده تا  هزینه‌ها را کنترل کرده و توان گسترش واحد‌های اقماری را در شرایط کنونی برای شهرستان‌ها  ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارتخانه‌ها باید کوچک سازی شوند بنابراین نمی‌توان منابع را در حوزه گسترش دفاتر شهرستانی هزینه کرد.
آذری جهرمی افزود: در راستای تکلیف مجلس شورای اسلامی برای کوچک سازی وزارتخانه‌ها در چند سال اخیر ۲ هزار نفر در این مجموعه بازنشسته شده و استخدام‌ها نیز تنها در ردیف‌های ضروری صورت گرفته است.

وی گفت: اولویت اساسی در وزارت ارتباطات رفع مشکلات حوزه روستایی  است و برای شهرستان ساوه اگر تا ۲ ماه آینده اطلاعات کامل و دقیقی از نیاز‌های زیرساختی مخابراتی و فناوری اطلاعات روستایی تهیه شود تا پایان سال ابر اساس برنامه‌ای هدفمند بهبود کیفیت خدمات در این مناطق محقق می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:  وضعیت دیتای استان مرکزی مناسب نیست و به خصوص در حوزه شهرستان زرندیه گلایه‌های مردمی زیادی از کیفیت خدمات این حوزه دریافت می‌شود که باید اطلاحات لازم صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار