مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی
تابناک مرکزی - جواد حسنی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد ماهانه ۱۳ هزار تن آرد در استان مرکزی توزیع می‌شود
کد خبر: ۷۷۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 13 August 2019

توزیع نامحدود آرد در استان مرکزی

به گزارش تابناک مرکزی -  حسنی گفت: آرد توزیع شده در استان به ۳ صورت کاملا یارانه‌ای، نیمه‌یارانه‌ای و فروش آزاد بوده و میزان فروش هر کدام در نوع خود متفاوت است.

وی افزود: ماهانه نزدیک به ۹ هزار تن آرد کاملا یارانه‌ای یا همان آرد دولتی در سطح استان توزیع می‌شود، گندم آرد کاملا یارانه‌ای با مبلغ ۶۶۵ تومان در اختیار کارخانجات تولیدکننده آرد استان قرار گرفته و آن‌ها موظف به تهیه و توزیع آرد دولتی برای نانوایی‌های دولتی هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: مجموع آرد نیمه‌یارانه‌ای خریداری‌شده توسط نانوا‌های آزاد‌پز استان نیز ۴ هزار تن بوده که ممکن است یک هزار تن آن در استان تولید و مابقی از خارج استان تهیه شود.

حسنی عنوان کرد: گندم آرد نیمه‌یارانه‌ای نیز توسط دولت دراختیار کارخانجات تولیدکننده آرد با مبلغ کیلویی ۹۰۰ تومان قرار می‌گیرد و در نانوایی‌های به اصطلاح آزادپز که بیشتر نانوایی‌های بربری هستند، مصرف می‌شود.

وی افزود: میزان توزیع آرد فروش آزاد در استان به صورت نامحدود بوده و از سراسر کشور قابلیت تهیه داشته و در مصارفی مثل قنادی‌ها، کارخانجات کیک و کلوچه، بیسکویت و ... مصرف می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: در مجموع ۷ تا ۸ هزار تن آرد فروش آزاد در سایر مصارف استان استفاده می‌شود که بخش ناچیز آن حدود ۲ هزار تن، از استان و مابقی از خارج استان تهیه می‌شود.

حسنی افزود: در استان مرکزی ۱۰ کارخانه تولید آرد وجود دارد که هم‌اکنون ۵ مورد فعال بوده، ۲ کارخانه جدید در حال آزمایش بوده، یک یا دو مورد نیز به سبب مشکلات وراثتی تعطیل هستند و ۲ مورد هم درحالت اورهال قرار دارند.

در حال حاضر هزار و ۹۰۰ واحد خبازی در پخت انواع نان لواش و سنگک و بربری در استان مرکزی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار