فرمانده انتظامی استان مرکزی:
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: خبرنگاران نقاط قوت و ضعف در جامعه را به درستی می‌بینند
کد خبر: ۷۷۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 11 August 2019
تجلیل پلیس استان مرکزی از خبرنگاران
به گزارش تابناک مرکزی -سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی،  فرمانده انتظامی استان مرکزی در مراسم تجلیل از خبرنگاران، درمورد نقش خبرنگاران در برقراری امنیت گفت: با توجه به این که خبرنگاران همیشه به دنبال دریافت اخبار مختلف هستند نقاط قوت و ضعف در جامعه را به درستی می‌بینند و در آگاه سازی جامعه نقش خود را ایفا می‌کنند و به تبع آن مسئولین نیز به فکر چاره گشایی آن مشکل هستند.

سرهنگ مفخمی افزود: اعتماد سازی بین مردم به وسیله پلیس مستلزم نیازمند حضور خبرنگاران است چرا که زحمات پلیس به درستی منعکس شده و پل ارتباطی بین مردم و پلیس می‌شوند، ضمن این که در بحث سرمایه سازی اجتماعی ما به دنبال پیش بینی و پیشگیری به موقع از وقوع حرم هستیم که این مستلزم حضور خبرنگاران است.

او اضافه کرد: اگر خبرنگاری به وظیفه خود که انعکاس صحیح اخبار است به درستی عمل کند، مسئولان هم برای انجام وظایف خود درست‌تر عمل می‌کنند و در واقع عملکرد خبرنگار و پلیس مکمل یکدیگر است، تا آرامش بر زندگی مردم حاکم شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: رسانه مدافع پلیس درمیان مردم برای نمایش اقتدار پلیس است و افکار سنجی که در پایان سال ۹۷ صورت گرفت، نیروی انتظامی در امتداد اهداف خود جز سازمان‌های برتر کشور قرار گرفت.

سرهنگ مفخمی گفت:: خط قرمز ما در حوزه پلیس امنیت مردم است و اگر برخلاف آن عمل شود با برخورد قاطعانه پلیس مواجه می‌شوند.

او با اشاره به انتصاب تازه خویش درمورد روش کاری و راهبردی که در آینده خواهد داشت، گفت: هر دوشنبه از ساعت ۱۰ در یکی از مساجد شهر اراک و فرماندهان انتظامی در یکی از مساجد شهرستان‌های استان گوش شنوای مشکلات مردم خواهیم بود تا بتوانیم گامی در جهت امنیت پایدار جامعه برداریم.

سرهنگ مفخمی همچنین در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد ۴ ماه و ۱۵ روزه پرداخت و اظهار کرد: بزرگترین مسئله که ما را درگیر خود کرده است مسئله سرقت است که ۶۰ درصد دستگیری سارقین افزایش یافته است و به دنبال افزایش هرچه بیشتر این نیرو هستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:: بحث دستگیری سارقین احشام نیز ۲۲ درصد افزایش یافته و همچنین دستگیری متهمین جرح نیز به ۳۷۴۰ مورد افزایش یافت است.

او تصریح کرد: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر، طرح‌هایی ابلاغ شد که به دنبال پاکسازی نقاط آلوده ۱۱۷ درصد افزایش قاچاقچیان مواد مخدر، در حوزه جلد اسناد کشف ۱۷ درصدی، در حوزه دستگیری و توقیف کالای قاچاق نیز ۳۶ درصد افزایش و در حوزه جرایم سایبری هم ۱۱۰ درصد افزایش دستگیری متخلفین که بیشتر در زمینه اخاذی و هتک حرمت به حریم افراد بوده است را داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در مورد تصادفات جاده‌ای گفت: حوزه درون شهری تصادفات بدون تغییر بوده است برون ۱۵ درصد کاهش تصادفات برون شهری را داشته ایم و در کل ۱۲ درصد کاهش فوت تصادفات را داشته ایم.

سرهنگ خلجی معاون اجتماعی پلیس استان مرکزی نیز در این نشست با آرزوی موفقیت برای خبرنگاران گفت: آسیب‌های اجتماعی اعتیاد صنعتی و بیکاری و درگیری و سرقت منزل است که امیدواریم خبرنگاران با بهره گیری از اساتید و کارشناس‌های کاردان در نشست‌های خبری کمک برطرف کردن این آسیب‌ها کنند.

خبرنگاران از هر گونه اخباری که مخل نظم می‌شود خودداری کنند
سرهنگ خلجی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید هشدار‌های پلیس در فضای مجازی و جراید را بیشتر درج کنند، ادامه داد: در تنظیم اخبار‌های نظم و امنیت، از هر گونه اخباری که مخل نظم می‌شود خودداری کنند.

در پایان این مراسم نیز در حضور فرماندهان انتظامی استان مرکزی در حوزه‌های مختلف از خبرنگاران تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار