اهداء عضو
انتخابات هیئت مدیره انجمن اهداء عضو ایرانیان شعبه اراک در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 11 August 2019

برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن اهداء عضو ایرانیان شعبه اراک

به گزارش تابناک مرکزی -  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این جلسه گفت: در بحث اهداء عضو در کشور و استان مرکزی بیشترین مشکلی که وجود دارد در بحث‌های فرهنگی می‌باشد و این امر احساس می‌شود که در زمینه اطلاع رسانی و مباحث فرهنگی در این حوزه اقدامات شایسته‌ای صورت نپذیرفته است.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: وجود انجمن اهداء عضو ایرانیان در استان مرکزی می‌تواند در این امر کمک و در اجتماعی شدن آن نقش بسزایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در بحث شناسایی بیماران مرگ مغزی و در بحث اهداء عضو مشکل خاصی وجود ندارد، چیزی که مورد توجه و به عنوان مشکل شناخته شده است، بحث فرهنگی موضوع می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: می‌بایست واقعیت‌های اهداء عضو را برای مردم بیان کرد تا تصمیم گیری برای خانواده‌های این عزیزان راحت‌تر باشد و تصمیم گیری در این مورد و در آن لحظه کار بسیار سخت و سرنوشت سازی می‌باشد.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع اهداء عضو می‌بایست از طریق صدا و سیما و در رسانه‌هایی که مورد توجه مردم می‌باشند بیشتر و به صورت حرفه ای‌تر کار شود.

دکتر جمالیان عنوان داشت: امیدواریم با ایجاد انجمن اهداء عضو در استان مرکزی شاهد افزایش این کار خداپسندانه باشیم تا هموطنان و نیازمندان واقعی به زندگی طبیعی و بدون دغدغه خود برگردند.

وی گفت: ماجرای اهداء عضو ماجرای عاشقی و قرب الهی می‌باشد؛ واقعا لحظه تصمیمی گیری برای اهداء عضو کسانی که دچار مرگ مغزی شده اند برای اطرافیان بسیار سخت می‌باشد با توجه به اینکه اکثر این عزیزان دچار مرگ‌های ناگهانی و غیر منتظره شده اند و تصمیم گیری در این زمینه را بسیار سخت و سرنوشت ساز می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: کشور ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در این حوزه داشته است که دکتر فاضل یکی از بنیانگذاران اهداء عضو در ایران می‌باشد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) جزء فق‌هایی بودند که در اول انقلاب از این موضوع حمایت کرده اند و تلاش‌های این بزرگان سبب شد که امروز در جایگاه قابل قبولی در بحث اهداء عضو باشیم.

دکتر جمالیان اظهار داشت: متاسفانه با توجه به بالا بودن میزان تصادفات در کشور، میزان پیوند‌های اعضاء قابل قبول نمی‌باشد.

وی عنوان داشت: استان مرکزی نیز یکی  از استان‌هایی می‌باشد که در بحث پیوند اعضاء با مشکل روبرو می‌باشد و علیرغم زحمات زیادی که همکاران در این امر می‌کشندی این میزان مناسب نمی‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان گفت: روزانه در حدود ۳۵ نفر در کشور به علت فقدان اعضاء قابل اهداء جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی می‌باشد که حدود ۵۰ نفر که قابلیت اهداء عضو را دارند، فوت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه و طی انتخابات صورت گرفته دکتر سید محمد جمالیان، دکتر مجتبی دیده دار، دکتر ریتا ظهیری، دکتر عاطفه صالح فرد، دکتر بهنام محمودیه، مصطفی چقائی و میثم بخشی به عنوان اعضاء اصلی، دکتر حسین سرمدیان و دکتر علی ارجمند شبستری به عنوان اعضاء علی البدل و عبدالصمد صمدی به عنوان بازرس هیئت مدیره انجمن اهداء عضو ایرانیان شعبه اراک انتخاب شدند.
عکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار