در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شد؛
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) ۹ هزار بوته ماده مخدر گل در استان شناسایی و معدوم شد
کد خبر: ۷۷۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 10 August 2019
 
 

به گزارش تابناک مرکز ی- بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اهمیت پیشگیری از مواد مخدر گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید توانمان را روی پیشگیری بگذاریم چراکه اگر کسی معتاد شد درمان آن هزینه‌های مالی و زمانی زیادی نیاز دارد پس کلیه اقدامات و تصمیمات باید پیشگیرانه باشد.

وی افزود: مجموعه اقدامات در ماده ۱۵،۱۶، NA و سایرین باید ورودی‌ها را در مورد مواد مخدر کاهش و خروجی‌ها را افزایش دهد که اگر این موضوع تحقق پیدا کند نتیجه اثر بخشی و موفقیت اقدامات ما است و کلیه اقدامات باید ارزیابی و کیفی سازی شوند و در کل باید کلیه اقدامات کاهش ورودی و افزایش خروجی در این حوزه داشته باشند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد بسیار مناسب اداره اطلاعات استان در خصوص مبارزه با توزیع مواد مخدر تصریح کرد: در حوزه مقابله با توزیع مواد مخدر استان مرکزی بسیار خوب عمل کرده است و این موضوع باید استمرار داشته باشد.

وی آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال بین معتادین را یک ضرورت خواند و افزود: باید دوره‌های آموزشی به طور دقیق تعریف شوند و نیاز است علاقمندی‌ها و توانمندی‌های معتادین شناسایی شوند تا بتوان آموزش‌های هدفمند برای آن‌ها در نظر گرفت در این راستا لازم است کلیه دستگاه‌ها در این خصوص مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این خصوص ادامه داد: ترتیباتی اتخاذ شود تا در طول ۶ ماه نگه داری معتادین بتوانند با اقدامات فنی و حرفه‌ای برای خانواده هایشان کسب درآمد داشته باشند و این موضوع نیاز به ابلاغ شهرستان‌ها دارد.

وی استفاده از ظرفیت‌های روحانیون در ماه محرم را یک امر لازم و ضروری دانست و گفت: در آستانه ماه محرم باید از ظرفیت روحانیون در امر پیشگیری و آگاهی خانواده‌ها استفاده شود و نیاز است در حوزه مبارزه با مواد مخدر روحانیون آموزش تخصصی ببینند تا کارآمد باشند.

اکرمی با انتقاد از اینکه کلاس‌های دانش آموزان دیگر اثر گذاری مناسبی در خصوص مبارزه با مواد مخدر ندارد افزود: لازم است شورای هماهنگی با مواد مخدر با آموزش و پرورش برای کیفی سازی این کلاس‌ها نشست تخصصی بگذارند و از ظرفیت دانشگاه‌ها در این خصوص استفاده شود.

شناسایی و معدوم سازی ۹ هزار بوته ماده مخدر گل در استان مرکزی

احمد ملک‌حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این جلسه با اشاره به اینکه آیین نامه نگه داری شش ماهه معتادین متجاهر ماده ۱۶ هنوز در استان مرکزی به طور کامل اجرا نشده است گفت: با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) ۹ هزار بوته ماده مخدر گل در استان شناسایی و معدوم شد.ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار