جمعی از اصحاب رسانه مرکزی خواستار شدند؛
جمعی از اصحاب رسانه استان مرکزی درنشست باعضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس، حضور رئیس سازمان خصوصی سازی در این استان و پاسخگویی به رسانه‌ها درمورد مشکلات صنایع خصوصی شده را خواستارشدند
کد خبر: ۷۷۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 09 August 2019

رئیس سازمان خصوصی سازی دراراک حضوریابد/حل مشکلات صنایع خصوصی شده

 یکی از حواشی نشست خبری امروز (۱۸ مرداد ۹۸) محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اصحاب رسانه استان مرکزی، این بود که خبرنگاران نسبت به عدم حضور رییس سازمان خصوصی سازی در استان مرکزی با توجه به مشکلات بزرگی که به واسطه خصوصی سازی برای تعدادی از صنایع بزرگ و باسابقه این استان پیش آمده، گلایه‌مند بودند.
براساس این گزارش، جمعی از خبرنگاران استان در این جلسه با اشاره به اینکه استان مرکزی و شهر اراک به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور محسوب می‌شود، عنوان کردند که چرا در مجمع نمایندگان استان موضوع عدم حضور رییس سازمان خصوصی سازی کشور در استان مرکزی و شهر اراک در هیچ دوره‌ای و حتی در شرایط بحرانی صنعتی و اقتصادی مطرح نمی‌شود و چرا باید شبانه بدون اینکه رسانه‌ای مطلع باشد نماینده‌ای از سازمان خصوصی به استان سفر کند و بدون هیچ پاسخگویی بازگردد؟

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در پاسخ به این درخواست رسانه‌های استان با اظهار تاسف نسبت به سفر شبانه مدیر عامل سازمان خصوصی سازی به استان و بازگشت وی گفت: این مساله را از پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی پیگیری می‌کنیم، اما باید توجه داشت منشا تمامی مشکلات خصوصی سازی مربوط به سازمان خصوصی سازی نیست. ماهیت این سازمان طوری است که در صورت عدم تصویب هیات واگذاری، سازمان خصوصی سازی نمی‌تواند حتی یک سهم به کسی واگذار کند.

حسینی ادامه داد: روند خصوصی سازی در کشور خوب نبوده است، زیرا از بحث توانمندسازی خصوصی سازی دور شدیم و متاسفانه نگاه به این سازمان نگاه تامین منابع بودجه‌ای کشور بوده است.

رسانه‌های استان پیرو این موضوع مطالبه کردند که رئیس سازمان خصوصی سازی و یا فرد مسئول در این حوزه به طور مشخص در استان حضور پیدا کند و جلسه‌ای رسمی با حضور وی برگزار شود تا شاید به این ترتیب، برخی چالش‌ها و مسایل خصوصی سازی در یکی از قطب‌های صنعتی کشور حل  می‌شود.

در بخش دیگر این پرسش و پاسخ ها، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس اظهار کرد: طرح جامع گردشگری در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان در دستور کار است. در شهرستان آشتیان با توجه به جمعیت کم  مردم ساکن در آن منطقه از تفرجگاه و اقامتگاه برخورد نیست.

وی در خصوص پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره ماجرای حذف چهار صفر از پول ملی اظهار کرد: حذف چهار صفر در حوزه اقتصاد و شرایط فعلی به نفع کشور است.

حسینی خاطر نشان کرد: حذف چهار صفر از پول ملی برای اقشار حقوق بگیر افزایش قدرت خرید و برای اقشار دیگر که سود دریافت می‌کردند، کاهش قدرت خرید را به دنبال دارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اظهار کرد: امروز حذف چهار صفر از پول ملی اگر مدیریت شود آثار روانی گرانی بازار را کنترل می‌کند.

نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت: سهام عدالت بین ۴۶ میلیون نفر در کشور توزیع شد و تاکنون نتوانسته نقش خود را در اقتصاد نشان دهد و آینده این سهام روشن نیست.

حسینی در خصوص ماجرای قیمت کاغذ و سهمیه مطبوعات استان  بیان کرد: در شرایط کنونی کشور کاغذ از قیمت بالایی برخوردار است علت آن معیوب بودن چرخه توزیع در کشور است.

وی تاکید کرد: سهم کاغذ استان را که به دلیل نیامدن وزیر ارشاد به استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است، حتما این مساله را پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان اقدامات  به نسبت خوبی در اشتغال متوسط و خرد انجام شده است و جز شهرستان‌هایی هستیم  از تسهیلات اشتغال ۱.۵ میلیارد دلاری استفاده کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار