نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:
تابناک مرکزی - نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس گفت: استان مرکزی در حوزه ریلی فقیر است و توجه به این بخش به عنوان یکی از اولویت‌های استان باتوجه به صنعتی بودن آن باید در دستورکار قرارگیرد
کد خبر: ۷۷۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 09 August 2019

ارتقای وضعیت حمل و نقل ریلی استان مرکزی ضروری است

 تابناک مرکزی - محمد حسینی روز جمعه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در فراهان اظهار داشت: خبرنگاران با تمامی کمبود‌ها در امکانات و تجهیزات و سختی‌ها  از رسالت بسیار عظیمی در عرصه اطلاع رسانی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: خبرنگاران نسبت به مسئولین در ارایه اخبار و اطلاعات روز پیشرو هستند به طوری که آن را برای مخاطبان خود تحلیل می‌کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در وضع مناسبی قرار ندارد و در این شرایط بحرانی خبرنگاران از رسالت سنگینی برخوردار هستند و باید از بیان هر خبری که باعث جدایی مردم و نظام شود بپرهیزند، امروز علاوه بر خبر رسانی خوب باید در راستای امیدواری مردم و ایجاد وحدت گام برداشته شود.

حسینی اظهار کرد: در کشور‌های پیشرفته نقش رسانه‌ها عامل نظارتی برنده‌تر حتی از قوه قضائیه آن کشور محسوب می‌شود اگر امروز شاهد استعفای بسیاری  از مسئولین یا حرکاتی از این قبیل در کشور‌ها هستیم، حرکت‌های رسانه‌ای و جایگاه رسانه در ارایه اخبار صحیح به مردم باعث شده که فرد مسئول در صورت اهمال کاری از مردم عذرخواهی یا از سمت و مسئولیت خود کناره گیری کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز هنر خبرنگاران است که با قلم خود فضا را شفاف و برای جلوگیری از فساد و ایجاد رانت‌های موجود آماده کنند.

حسینی اظهار کرد: با توجه به وجود گرایش‌های فکری مختلف در رسانه‌های استان از نظر من واقعیت‌ها به مردم و حرف‌ها به مسئولین گفته می‌شود، اما پیگیری مطالبات از سوی خبرنگاران کمتر صورت می‌پذیرد. انتشار اخبار اقدامات مسئولین برای رفع مشکلات از سوی رسانه‌های استان کمتر مشاهده می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسالت اصلی ما در نظام جمهوری اسلامی نشان دادن کمبود‌ها و مشکلات کشور است و از طرفی باید عملکرد مسئولین نیز بیان شود.

حسینی بیان کرد: استان مرکزی از سبقه صنعتی و کشاورزی قابل توجهی برخوردار است. نرخ بیکاری در استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است و آن هم نشان از وجود کار‌های تولیدی و صنعتی در سطح استان است و صنایع کوچک و متوسط استان اقدامات خوبی را در شرایط سخت اقتصادی انجام دادند، اما پاسخگوی تمامی نیاز‌های استان نیست.

وی عنوان کرد: در سطح استان نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده نسبت به متوسط بیکاری بالاتر است یعنی به سبب  شرایط دانشگاهی افراد تحصیل کرده بیکار هستند و برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خبرنگاران باید وضعیت صنایع بزرگ در سطح استان را خبر رسانی کنند و شرایط بخش‌های تولیدی  مربوطه آن را نیز  بیان  کنند. درصدد هستیم  در این شرایط این فضا را برای خبرنگاران فراهم سازیم.

حسینی گفت: با توجه به بارندگی‌های ابتدای امسال  استان در بخش کشاورزی و تولید گندم از شرایط مطلوب برخوردار است.

وی  با بیان اینکه در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان بیشتر بحث اشتغال خرد، کشاورزی و دامداری مطرح است، اظهار کرد: در شهرستان فراهان بالغ بر ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و در شهرستان آشتیان نیز همینطور است، اما در شهرستان تفرش به دلیل سرمازدگی باغات گردو ندارند و شرایط مناسب نیست.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت خاطر نشان کرد: راهکار و سیاست کلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ایجاد اشتغال خرد و متوسط است، کاری که کشور‌های پیشرفته در شرایط بحرانی انجام می‌دهند.

حسینی ادامه داد: به اعتقاد اقتصاد دانان اگر بتوانیم اشتغال خرد و متوسط را مدیریت کنیم و شرایط آن را در روستا‌ها ایجاد کنیم می‌توان رفاه و بهبود معیشت را در کشور پیاده سازی کرد.

وی گفت: اگر در گذشته و حتی اکنون وابستگی خود را از نفت قطع کنیم  شرایط اقتصادی کشور را بهتر می‌توان مدیریت کرد البته هنوز عده‌ای به این امر اعتقادی ندارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان بیان داشت: آثار تاریخی سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان در حال تخریب است و برای حل این معضل و مرمت آثار باید از توان بخش خصوصی  استفاده کرد.

حسینی گفت: اگر امروز  به استان گردشگر نمی‌آید بدلیل این است که نتوانسته ایم رسالت خود را در استان مرکزی در این حوزه اجرا و مدیریت کنیم، زیرا جاذبه‌های موجود در استان کم نیست.

وی عنوان کرد: راه‌های سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان در بن بست قرار دارد، زیرا به عنوان یک راه مواصلاتی اصلی در سطح  استان مطرح نیست البته این مورد را پیگیری کرده و بعید می‌دانم در شرایط سخت کنونی عملیاتی شود.

حسینی افزود: بزرگراه و اتوبان در سطح استان مرکزی وجود ندارد و تنها یک مسیر اراک- سلفچگان و  اراک- خرم آباد را داریم، حتی آزاد راه نیز نداریم  در نهایت باید گفت: استان مرکزی در حوزه راه و راه آهن فقیر است و باید به عنوان یکی از اولویت‌های استان با توجه به صنعتی بودن در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: وضعیت جاده اراک - فرمهین نسبت به گذشته مناسب‌تر شده است و وزارت راه قرار داد به مبلغ ۴۵ میلیارد تومانی را در این خصوص با جهاد نصر منعقد کرده تا گارد ریل‌ها و زیرگذر‌های باقی مانده که برای عبور و مرور احشام و بعضی از روستا جدا می‌شود را تکمیل کند و ادامه طرح تا خنجین، کمیجان و نهاوند در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اعتباری که دولت در سال گذشته برای پروژه فوق تعیین کرد نزدیک به ۶ میلیارد تومان و امسال ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشخص شده یعنی در کمیسیون تلفیق با هماهنگی‌های لازم مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به اعتبار این پروژه اضافه شده است.

وی عنوان کرد: برای تعریض محور راهجرد- آشتیان و آشتیان - فرمهین  سال گذشته اعتبار ۶ میلیارد تومانی و امسال نیز مبلغ ۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت: نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر از جاده‌های روستا‌های تفرش خاکی است و متاسفانه ۹ روستای تفرش هیچ گونه راه مواصلاتی ندارند.

حسینی با اشاره به فرآیند مهاجرت معکوس در کشور اظهار کرد: استان مرکزی بالاترین نرخ مهاجرت معکوس در سراسر کشور داشته است و امروز بدلیل نزدیکی به استان تهران موجب شده  افراد از شهر به روستا‌ها بازگردند.

وی گفت: فعالیت‌های آبخیزداری خوبی در سطح استان انجام و سال گذشته ۶ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار