رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاهش ۳ درصدی کشته‌شدگان سوانح رانندگی در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در جاده‌های استان خبر داد
کد خبر: ۷۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 08 August 2019

كاهش 3 درصدی کشته‌شدگان سوانح رانندگی در مركزی

ایرج کهریزی با اشاره به تصادفات تیرماه سال جاری در محور‌های مواصلاتی استان مرکزی اظهار کرد: در تیرماه امسال با کاهشی ۲۲ درصدی، ۳۵ تصادف فوتی در جاده‌های استان رخ داد که در این سوانح رانندگی تعداد ۴۹ نفر جان باختند و میزان کشته‌شدگان نیز در این سوانح در حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به نوع تصادفات منجر به فوت بر اساس کاربری نوع راه توضیح داد: ۳۵ درصد از این تصادفات در محور‌های اصلی، ۲۰ درصد در بزرگراه‌ها، ۲۰ درصد در آزادراه‌ها و ۲۵ درصد در محور‌های فرعی و روستایی رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۶۸ درصد از سوانح منجر به فوت در تیرماه مربوط به خودرو‌های سواری، ۱۴ درصد کامیون‌ها، ۹ درصد موتورسیکلت‌ها، ۳ درصد وانت‌بارها، ۳ درصد اتوبوس و ۳ درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.

کهریزی به نقش دیگر سازمان‌ها در این تصادفات اشاره کرد و گفت: از تعداد تصادفات رخ داده، در ۲ تصادف منجر به فوت، در ۲ تصادف جرحی و در ۲ تصادف خسارتی اداره راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در یک تصادف خسارتی شرکت سازنده تایر خودرو به عنوان مقصر اعلام شد.

وی با تشریح بیشترین تصادفات فوتی در جاده‌های استان بیان کرد: محور قدیم ساوه - تهران، آزادراه ساوه – تهران، کنارگذر اراک، محور ازنا، محور اراک - قم، محور خمین الیگودرز و... از محور‌های مواصلاتی استان بودند که بیشترین سوانح رانندگی منجر به فوت در تیرماه در این مکان‌ها رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۴۰ درصد از سوانح فوتی در این بازه زمانی بر اثر برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، ۳۸ درصد واژگونی، ۱۱ درصد وسیله نقلیه با موتورسیکلت و ۱۱ درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

کهریزی با اشاره به بیشترین علت وقوع سوانح رانندگی در یک‌ماهه اخیر گفت:‌۶۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در این مدت به علت عدم توجه به جلو، ۲۹ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۳ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ۳ درصد تغییر مسیر ناگهانی و ۵ درصد مربوط به دیگر علت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد از متوفیان تصادفات در این بازه زمانی در صحنه تصادف جان باختند و ۲۹ درصد دیگر بعد از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۷۱ درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی در تیرماه مرد و ۲۹ درصد از نسوان بوده‌اند و همچنین ۵۱ درصدی از جان کشته‌شدگان سرنشینان خودرو، ۳۰ درصد رانندگان خودرو، ۱۱ درصد راکبان موتورسیکلت و ۸ درصد عابران پیاده بوده‌اند.

کهریزی در ادامه اظهار داشت: ۵۴ درصد از تصادفات فوتی در این مدت مربوط به پلاک‌های غیربومی و مابقی مربوط به پلاک‌های بومی است.

وی با تحلیل ساعات وقوع تصادفات فوتی در ماه گذشته در جاده‌های استان افزود: ۵۲ درصد از این تصادفات در حد فاصل ساعت ۱۶ تا ۲۴، ۲۰ درصد در ساعت ۱۲ تا ۱۶، ۲۲ درصد از ساعت ۲۴ تا ۸ و ۶ درصد از ساعت ۸ تا ۱۲ رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان افزایش ۱۰ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه از محور‌های مواصلاتی استان تصریح کرد: در تیرماه سال گذشته ۱۹ میلیون ۸۶۵ هزار و ۴۶ تردد وسیله نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار