کد خبر: ۷۶۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 08 August 2019

تخصیص بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتعال روستایی به استان مرکزی

علی اکبر منصوری افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت و در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار به عشایر این استان پرداخت می‌شود.
 وی اظهار داشت: میزان تسهیلات اعطایی به هر متقاضی عشایری بر اساس تعداد دام و برآورد خسارت خشکسالی برای تهیه علوفه پرداخت می‌شود.

مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد:  پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای هر متقاضی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و ۲۵۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی  در تامین کنسانتره یارانه دار جیره نویسی شده از بسته‌های حمایتی دولت به عشایر  است.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: بسته‌های حمایتی دولت تاثیر به سزایی در ضریب تولید و تبدیل علوفه به گوشت و افزایش سودآوری این بخش دارد به طوری که نقدینگی عشایر با دریافت این تسهیلات افزایش یافته و به سهولت می‌توانند علوفه را در فصل تابستان تهیه کنندو علاوه بر آن با کنسانتره جیره نویسی شده توسط شرکت تعاونی وزن هر بره در طول سه ماه تا ۶۰ کیلو گرم را نیز افزایش دهند.

منصوری ادامه داد: این فرآیند ضریب تبدیل علوفه به گوشت را افزایش داده  و در بازه زمانی کمتر از سه ماه برای عشایر سودآوری می‌کند.

مدیر امورعشایر استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار و ۲۲۷ تن محصولات زراعی و دامی مازاد بر نیاز در سال گذشته توسط عشایر این استان تولید و به روانه بازار مصرف شد.

منصوری افزود: هر سال ۲۰ درصد تولیدات دام سبک استان مرکزی توسط جامعه عشایری است.

وی، شمار دام سبک عشایر استان مرکزی را ۳۵۰ هزار راس بیان کرد و ادامه داد: عشایر این استان علاوه بر تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در صنایع دستی نیز فعالیت می‌کند به طوری که در سال گذشته ۲۹۰ متر قالی و قالیچه پشمی، ۱۳ متر قالی و قالیچه ابریشمی و یک هزار و ۸۰۰ سبد توسط عشایر بافته و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی اظهارداشت: عشایر استان مرکزی شامل ایل شاهسون، مغان، سنگسری، زند راویه ای، کرد کلهر، ذلکی، کله کوهی و عرب خراسانی است.

مدیر امورعشایر استان مرکزی گفت:جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب یکهزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.

ایلات و عشایر استان مرکزی، بومی این منطقه نیستند و از سایر نواحی ایران به خاطر طبیعت بکر و شرایط مناسب زندگی ایلی در جای جای استان مرکزی استقرار یافته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار