استاندار مرکزی
استاندار مرکزی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان مرکزی جذب شد گفت: آمار ۱۰.۸ درصدی بیکاری اراک نگران کننده است
کد خبر: ۷۶۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 07 August 2019
 Image result for ‫اقازاده اراک‬‎
سید علی آقازاده شامگاه سه‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با اشاره به  طرح تسهیلات اشتغال روستایی اظهار داشت: طرح تسهیلات اشتغال روستایی در ۱۵ سال اخیر نسبت به طرح‌های مشابه برای ایجاد اشتغال و انگیزه برای روستاییان تاثیر عمیقی داشته است.
وی افزود: قانون اشتغال پایدار روستایی در مورد توسعه متوازن در روستا‌های کشور تاثیر بالایی دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی طرح اشتغال پایدار روستایی را از لحاظ کیفی به خوبی اجرا کرده و از مجموع سه هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی بیش از ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال را جذب کرده است.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی در زمینه طرح اشتغال پایدار روستایی یکی از استان‌های موفق کشور است، به زودی مابقی اعتبار نیز به استان تخصیص پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: این طرح نقص‌هایی نیز دارد، از جمله ضعف‌های قابل توجه طرح اشتغال روستایی محدود بودن اختیارات مدیران استانی و پرداخت تسهیلات از مرکز کشور است که سبب کند شدن روند پرداخت تسهیلات می‌شود بنابراین این موضوع باید به صورت جدی در سطح کلان بررسی و مورد بازنگری قرارگیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی طرح اشتغال روستایی برای مدت چهار ماهه بوده است، اما به سبب مشکلات و ضعف‌های مختلف بیش از یکسال و نیم از تصویب و ابلاغ این طرح می‌گذرد و هنوز افرادی هستند که نتوانستند از تسهیلات این طرح استفاده کنند.  

آقازاده ادامه داد: نرخ بیکاری اراک به عنوان مرکز استان و برخوردار از واحد‌های تولیدی معادل ۱۰.۸ بوده که آمار نگران کننده‌ای است به همین سبب باید در این راستا برنامه‌ریزی انجام شود تا نرخ بیکاری کنترل و رشد آن متوقف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار