مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: طبق آخرین آمار که مربوط به پایان سال گذشته می‌شود، حدود ۱۸ درصد از واحد‌هایی که پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان را گرفتند راکد هستند
کد خبر: ۷۶۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 04 August 2019
18 درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی استان مرکزی راکد هستند
مصطفی آمره با اشاره به بازگردانی واحد‌های راکد به چرخه تولید اظهار داشت: یکی از برنامه‌های امسال  و سال گذشته شرکت به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی و هم راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد و تعطیل بوده است، صنعتی در کلینیک‌های سیار تولید به دنبال عارضه‌یابی و پیدا کردن علل تعطیلی واحد‌ها هستیم و با ارائه مشاوره‌های فنی، مالی و حقوقی تلاش داریم که مشکلات این واحد‌ها را برطرف کنیم.

بالای ۷۰ واحد صنعتی راکد سال گذشته به چرخه تولید بازگشت

وی افزود: سال گذشته بالای ۶۰ تا ۷۰ واحد راکد را با اقداماتی که در راستای برطرف کردن مشکلات آن‌ها انجام داده‌ایم به چرخه تولید بازگردانده‌ایم و رتبه نخست کشور را در بازگردانی واحد‌ها به چرخه تولید داریم، امسال هم تا پایان ۴ ماهه نخست، حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد راه‌اندازی مجدد شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: واحدی که چند سال پیش فعال شده و پروانه گرفته به سبب تقویت واردات در مقابل تولید داخل تعطیل شده، در کشوری که تورم دارد وقتی ارز ثابت نگه داشته شود این اتفاق طبیعی است.

 آمره بیان کرد: وقتی کشور ما تورمی است، بهای تمام‌شده کالای ساخت داخل افزایش پیدا کرده و باید نرخ دلار براساس نرخ تورم افزایش پیدا کند در غیر این صورت به طور حتم تولید داخل ضربه می‌خورد.

وی با اشاره به میزان واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ادامه داد: طبق آخرین آمار که مربوط به پایان سال گذشته می‌شود، حدود ۱۸ درصد از واحد‌هایی که پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان را گرفتند راکد هستند.

۳۳۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی وجود دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: بیش از ۱۷۰۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی داریم که حدود ۳۳۰ واحد از آن‌ها راکد است، با این حال جزو استان‌هایی هستیم که کمترین درصد از واحد‌های راکد را در کشور داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار