مدیرکل استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه تجهیزات بازی غیراستاندارد در استان مرکزی پلمب شدند گفت: طرح بازرسی تجهیزات بازی در پارک‌ها و زمین‌های بازی در استان مرکزی اجرا می‌شود
کد خبر: ۷۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 03 August 2019

تجهیزات بازی غیراستاندارد در استان مرکزی پلمب شد

مهناز جعفریان با اشاره به پلمپ ۴ تجهیز بازی غیراستاندارد در یکی از شهرستان‌های استان اظهار داشت: هرساله کارشناسان اداره کل استاندارد در راستای نظارت و بررسی استاندارد تجهیزات بازی در پارک‌ها و زمین‌های بازی در سطح استان بازرسی می‌کنند.

وی افزود: هدف از بازرسی‌ها حفظ و ارتقا ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از تجهیزات بازی است به همین سبب با توجه به اهمیت سلامت فرزندان در استفاده از تجهیزات بازی، خانواده‌ها نیز باید در راستای شناسایی تجهیزات بازی غیراستاندارد با اداره کل استاندارد همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: هدف مهم واصلی سازمان ملی استاندارد این است که استاندارد‌ها از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شود به طوری که مردم در نظارت و کنترل‌ها شرکت داشته باشند.

جعفریان خاطرنشان کرد: در راستای بازرسی از تجهیزات بازی در یکی از شهرستان‌های استان ۴ تجهیز بازی شامل استخر توپ، ترامپولین، قصر بادی و چرخ و فلک زنجیری که فاقد تائیدیه استاندارد بودند پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: تجهیزات بازی در سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری، الزام به دریافت تاییدیه از سازمان ملی استاندارد هستند که هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان سازمان ملی استاندارد در ادارات کل استانی انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اضافه کرد: تجهیزات بازی سیار از جمله چرخ و فلک و سرسره‌های بازی که در پارک‌ها فعالیت می‌کنند از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند، به همین سبب مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که از وسایل بازی غیراستاندارد  در حاشیه خیابان‌ها و پارک‌ها استفاده نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار