همزمان با ورود اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی صورت پذیرفت:
در حاشیه سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی، دکتر محمدی و دکتر قمی از اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر زنگنه مطلق معاون فناوری و پژوهش دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و دکتر مهرداد احمدی نماینده استاندار از دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بازدید نمودند و در نشستی مسائل و مشکلات حوزه آموزش پزشکی در استان مورد بررسی قرار گرفت
کد خبر: ۷۶۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 03 August 2019

 

 نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و معاون آموزشی دانشگاه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
به گزارش تابناک مرکزی -  دکتر سید محمد جمالیان در ابتدای جلسه ضمن معرفی جایگاه دانشگاه و موفقیت‌های آن در عرصه‌های مختلف علمی و خصوصا در حوزه آموزشی و پژوهشی گفت: حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در استان مرکزی فرصتی مناسبی در راستای کاهش مشکلات حوزه دانشجویی، آموزشی و کمک در حل مشکلات مطرح شده در زمینه کمبود‌هایی موجود در این زمینه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بازدید‌های خوبی در دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت پذیرفت و مشکلاتی که در رابطه با کمبود فضای آموزشی و زیر ساخت‌های آموزشی وجود دارد و  همچنین وجود قوانینی که باعث کاهش انگیزه در اعضای هیئت علمی در دانشگاه می‌شود را مطرح کردیم تا با قانون گذاری مناسب شاهد ترقی و ارتقاء نظام آموزشی کشور باشیم.

دکتر محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه‌ای که وجود دارد، بازدید از مراکز علمی آموزشی استان‌ها می‌باشد و هر چند وقت یکبار از استان‌های مختلف بازدید با عمل می‌آید.

وی افزود: در درون استان‌ها واحد‌های آموزشی عمومی و آموزش عالی چه در حوزه وزارت علوم و چه در حوزه پزشکی مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و شرایط محیط‌های آموزشی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و ایراد‌ها و اشکالات مورد بررسی قرار می‌گیرید.

دکتر محمدی تصریح کرد: در کمیسیون آموزش مجلس مشکلات مطرح شده مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد گرفت و مسئولین مربوطه از وزارت خانه‌ها به کمیسیون دعوت خواهند شد و در جلسه‌ای مشترک نسبت به حل و بررسی مشکلات اقدام خواهد شد.

در ادامه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با گزارشی که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست هم اندیشی با اعضاء کمیسیون ارائه نمودند شاهد برنامه ریزی‌های خوب و منسجمی در راستای توسعه آموزش پزشکی در استان بوده ایم و گزارشات حاکی از این می‌باشد که اتفاقات و حرکات خوبی در استان مرکزی انجام شده است.

وی در پایان گفت: می‌بایست در راستای تجهیز پایگاه‌های آموزشی دانشگاه و واحد‌های درمانی اقدامات لازم صورت پذیرد و واحد‌هایی که در این حوزه به کمک خیرین حوزه سلامت در حال ساخت می‌باشند،   اعتبارات دولتی لازم به آن‌ها افزوده گردد تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسند.

لازم به ذکر است در سفر سه روزه  اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون به چند هیأت تقسیم می‌شوند و در شهرستان‌های محلات، دلیجان، خمین، ساوه، تفرش، آشتیان، اراک، شازند و … حضور خواهند یافت و از مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های استان مرکزی بازدید می‌نمایند و پس از بازدید و مطلع شدن اعضا از مشکلات و مسائل مراکز آموزشی استان، دو جلسه جمع‌بندی در حوزه آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی در استانداری مرکزی برگزار خواهد شد.
نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و معاون آموزشی دانشگاه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار