مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال امسال با هدف حل مشکلات اشتغال خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۶۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 02 August 2019

«مرتضی انصاری فر» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۰ نفر از فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر استان مرکزی امسال برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال به فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود و متقاضیان این تسهیلات به مدت پنج سال به صورت رایگان از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار داشت: در صورتی که یکی از فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر به عنوان کارفرما معرفی شود به ازای هر شغل ایجاد شده نیز ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار وی قرار می گیرد.

انصاری فر افزود: تفاهم نامه ای بین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی منعقد شده که بر اساس آن فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر می توانند به صورت رایگان از آموزش های لازم در رسته های مختلف فنی و حرفه ای برخوردار شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۲۵ درصد سهمیه استخدام دستگاه های دولتی مربوط به فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر است بیش از ۵۰ نفر از این قشر امسال در دستگاه های اجرایی استان به کار گرفته شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۲ هزار دانشجو و ۷۳۳ دانش آموز از جامعه هدف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ۶۸ دانشگاه و ۲۲ مدرسه شاهد تحصیل می کنند.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار