مدیرکل محیط زیست استان مرکزی؛
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: برخورد با صنایع آلاینده باید قاطع باشد
کد خبر: ۷۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 22 July 2019

برخورد با صنایع آلاینده باید قاطع باشد

  میزرائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر اراک گفت: حفاظت از محیط زیست حفاظت شکننده ایست، و باید دقت کافی در ارائه مجوز‌های زیست محیطی و برخورد قاطع با صنایع آلاینده باشد تا در آینده آسیب‌های زیست محیطی جبران ناپذیری بدنبال نداشته باشد.

میرزائی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این نشست‌ها نزدیک کردن نظرات، تجربیات و راهبرد‌های کارشناسی به حوزه اجراست، افزود: در مدیریت شهری باید حرفه‌ای تر، تخصصی‌تر و علمی‌تر به مسائل و موضوعات محیط زیستی کلان شهر اراک پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا از سال ۸۳ تهیه شده اضافه کرد: در طول این سال‌ها تصمیمات و اقدامات انجام شده در اجرای این طرح باعث شد که به وضعیت پایداری برسیم و امید است این تصمیمات پایدار و مستمرباشد که درخصوص مشخص کردن سهم آلایندگی صنایع و خودرو‌ها و ... در شهر اراک نیازمند بانک اطلاعاتی جامعی هستیم.

مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به طور کامل عملیاتی شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست شهری و دغدغه اصلی شهروندان که موضوعات محیط زیستی است، انتظارمیرود مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک جهت رسیدن به اهداف طرح به طور کامل عملیاتی شود و با مرور زمان و تغییر مدیریت‌ها موضوعات فراموش نشود تا بتوان به شرایط مطلوب رسید.

وی با بیان اینکه امروز تعداد روز‌های آلاینده شهر اراک کاهش پیدا کرده ادامه داد: باید تصمیمات مبنی براجرای دقیق ضوابط استقرار، رعایت محدودیت شعاع ۳۰ کیلومتری، انتقال صنایع آلاینده و دارای پتانسیل آلایندگی به بیرون از شعاع مدنظر باشد، تا به شرایط مطلوب برسیم.

میرزایی تصریح کرد: محیط زیست استان مرکزی با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود آماده همکاری، تعامل و همفکری با شورای اسلامی و شهرداری اراک است.

کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اراک با حضورمدیرکل محیط زیست استان، اعضا شورا و متخصصان حوزه محیط زیست که در صحن رسمی شورای شهر برگزار شد و مسایل محیط زیستی کلان شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار