فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن بیان اینکه اقتدار امروز کشور از دفاع مقدس است اظهار کرد: استکبار همه مؤلفه‌های قدرت، چون جمعیت، سرزمین، صنعت و تکنولوژی را در اختیار دارد، ولی مقتدر نیست و بلایی که انقلاب اسلامی بر سر استکبار آورده این است که ثابت کرده که آن‌ها مقتدر نیستند
کد خبر: ۷۶۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 21 July 2019

به گزارش تابناک مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در صد و چهل و سومین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: تعبیر رهبر معظم انقلاب از دفاع مقدس با عنوان گنج است. هر کس به هر میزانی که بتواند از این گنج احصا کند ثروتمند می‌شود.
کریمی افزود: این گنج می‌تواند ما را هدایت کند و برای انجام فعالیت‌ها انگیزه می‌دهد. به عبارتی دفاع مقدس ابعادی دارد که به هر بخش آن‌که ورود کنیم پر از مطلب است و هر کس به گوشه‌ای از آن ورود کند مانند شهدا می‌شود و می‌تواند عملش را هم شبیه آن‌ها کند.

وی عنوان کرد: شاید داشته‌ها محدود باشد، ولی وقتی با اخلاص به میدان بیاییم تأثیرگذاری نیز افزایش می‌یابد که این مهم در دفاع مقدس نیز برقرار بود. آنجا هم هر چه داشتیم به میدان آوردیم و برکتش پیروزی در برابر استکبار بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن بیان اینکه اقتدار امروز کشور از دفاع مقدس است اظهار کرد: استکبار همه مؤلفه‌های قدرت، چون جمعیت، سرزمین، صنعت و تکنولوژی را در اختیار دارد، ولی مقتدر نیست و بلایی که انقلاب اسلامی بر سر استکبار آورده این است که ثابت کرده که آن‌ها مقتدر نیستند و باید گفت که رهبری، آرمان‌ها، ملت و دشمن بزرگ عوامل اقتدار ما بوده است.

وی در خصوص کنگره شهدای استان مرکزی گفت: برگزاری اجلاسیه اصلی پایان کار نیست و شروع کار است و علی رغم عقبه ۵ ساله باید گفت که تازه کار آغاز شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه انتظارات و اهداف کنگره کاملا مشخص است، در خصوص بخش فعالیت‌های رسانه‌ای کنگره بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده ظرفیت‌های خوبی داریم، ولی ایراد کار در تمرکز و تولید محتواست. ابزار کافی در اختیار است، ولی نیاز به تولید محتوا داریم.

وی با اشاره به اینکه در فضای رسانه‌ای باید همه جریانات پای کار باشند عنوان کرد: در برگزاری و اجرای فعالیت‌های کنگره صف بندی و طیف بندی انجام ندادیم چرا که شهدا قهرمانان امت اسلامی اند که حرکتش با مردم شروع شده و ادامه دارد و به انتها خواهد رسید پس باید از همه ظرفیت بهره کافی برده شود و در این فضا نشریه غیر همسو یا همسو نداریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: ۶۲ گروه رسانه‌ای احصا شده است که باید ارتباط گیری با آن‌ها انجام شود. همچنین قرارگاه رسانه‌ای باید تشکیل شود که می‌توان روی عناصر آن نظر داد.

وی به گلایه از برخی مدیران کل استان پرداخت و گفت: از نمایندگان مجلس و تعدادی از مدیران کل گله مندم چرا که علی رغم دعوت صورت گرفته در جلسه شورای سیاست گذاری حضور نیافتند. مگر در طول انجام کنگره چند جلسه سیاست گذاری داریم. به همین خاطر از من به عنوان دبیر کل کنگره گله‌مند نباشند که ما را دعوت نکردید و ما را ندیدید. انتظار این بود که ما را همراهی کنند و در راستای بررسی عملکرد و ارائه نظر مثبت و یا حتی منفی حضور می‌یافتند.

کریمی افزود: مدیران استانی در کنار کنگره و یا در همین کنگره باید بیش از پیش به امام بپردازند چرا که حضرت امام در استان خودش هم مظلوم است.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد موزه امام (ره) در استان ادامه داد: اگر گردشگران وارد استان شوند امام را چگونه بشناسند؟ این نشان از کم کاری است. دستگاه‌های فرهنگی چه میزان در این حوزه کار کرده اند؟ چه میزان جوانان را با سیره امام آشنا کردند به شخصه در این حوزه‌ها نیز گله مندم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: کنگره ملی است و باید همه پای کار بیایند که این خواسته رهبری است. بعد از اجلاس اصلی اعلام می‌کنیم که چه کسانی غفلت و چه کسانی پای کار بودند.

وی عنوان کرد: با فعالیت‌های دقیق همه استان باید حس کنگره به خود بگیرد و همه استان تحت الشعاع فرهنگ ایثار و شهادت قرار گیرد.

کریمی با تاکید بر بحث تبیینی کنگره خاطر نشان کرد: خواهش این است که هرکسی به سهم خودش در تبیین ابعاد مختلف این گنج تلاش کند. باید گفت: صرفاً دنبال کار تبلیغی نیستیم هرچند که تبلیغ هم نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

جمع‌آوری ۶۵۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس و انقلاب

مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخشی از این جلسه گفت: رصد، تولید محتوا، توزیع محتوا و مصرف آن، چهاراصلی است که باید در فعالیت رسانه‌ای در حوزه کنگره موردتوجه قرار گیرد.

مشایخی افزود: بیش از ۶۰ مجموعه فعال و تأثیرگذار شناسایی‌شده‌اند که می‌توان در یک کارگاه یک‌روزه تقسیم‌بندی کار در حوزه‌های هنری مختلف در بین آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: کارگروه رسانه‌ای که زیرمجموعه‌ای از کمیته روابط عمومی است باید فعال‌تر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ای در خصوص تولیدات رسانه‌ای می‌تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد. همچنین باید تلاش شود که از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: تا به این لحظه ۶۵۰ هزار سند جمع‌آوری‌شده است که در صورت نیاز می‌توانیم در اختیار رسانه‌های مختلف قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار